dinsdag, 10 april 2018

Officieel: Nieuwe Ford Focus

Ford heeft het doek getrokken van de nieuwe Focus. De nieuweling introduceert een nieuwe, mensgerichte ontwerpfilosofie die een emotionele koetswerkstyling combineert met een toonaangevende aerodynamica. Hij biedt ook meer binnenruimte, in combinatie met kwaliteitsmaterialen en vakmanschap.


De volledig nieuwe Focus is de eerste wagen die op het nieuwe C2-platform van Ford gebaseerd is. Dat platform is ontworpen om de botsprestaties te verbeteren, meer interieurruimte te bieden voor de middenklassemodellen van Ford, zonder nadelige gevolgen voor de buitenafmetingen, en de aerodynamica te verbeteren met het oog op een lager brandstofverbruik. De beste afwerking en kwaliteit ooit worden mogelijk gemaakt door een investering van € 600 miljoen in de assemblagefabriek van Ford in Saarlouis, Duitsland.

De volledig nieuwe Focus blijft trouw aan het 20 jaar oude erfgoed van een toonaangevende rijdynamiek en meer: de Focus is nu ook voor het eerst uitgerust met Continuously Controlled Damping (CCD) voor de onafhankelijke voor- en achterophanging; nieuwe rijmodi; een geïsoleerd subframe achteraan voor meer raffinement; en door Ford gepatenteerde veertechnologie.

De proporties van de Focus ogen volwassener, om een luxueuzer en sportiever silhouet te weerspiegelen, terwijl hij meer comfort en binnenruimte biedt. Het opvallende nieuwe silhouet is vooral te danken aan de meer naar voren geplaatste A-stijlen. Dankzij de evenwichtige proportie wijzen ze naar het midden van het voorwiel, terwijl het gespierde plaatwerk van de C-stijlen zich precies boven de achterwielen bevindt. Dit zorgt voor een langere motorkap en vloeiende voorbumper die, in combinatie met een veel minder uitgesproken gordellijn, de auto zowel krachtig als elegant maken en zo zijn premium en sportieve karakter benadrukken.

Het motorenaanbod omvat een verder geoptimaliseerde versie van Fords bekroonde 1.0 EcoBoost- en nieuwe 1.5 EcoBoost-benzinemotor, allebei uitgerust met de cilinderuitschakeling van Ford voor driecilindermotoren, een primeur in de sector. De bekroonde 1.0 EcoBoost van Ford is verkrijgbaar met 85 pk, 100 pk en 125 pk, terwijl de nieuwe 1.5 EcoBoost-motor verkrijgbaar is met 150 pk en 182 pk. De nieuwe 1.5 EcoBlue- en 2.0 EcoBlue-dieselmotoren staan garant voor ultieme zuinigheid, terwijl de nieuwe intelligente achttrapsautomaat, die met een stijlvolle en ergonomische Rotary Gear Shift Dial wordt bediend, de schakelpatronen aanpast aan de rijstijl. 

“Onze volledig nieuwe Ford Focus is het toppunt van technologie en rijplezier in zijn segment”, aldus Joe Bakaj, Vice President, Product Development, Ford of Europe. “Je krijgt niet vaak de kans om een volledig nieuwe auto te bouwen vanaf een leeg blad papier. We grepen die kans dan ook met beide handen, om de beste middenklasse-gezinswagen te ontwikkelen die je kan kopen.”

Het ruimste Focus-gamma ooit, onthuld als vijfdeurs hatchback, break en op bepaalde markten als vierdeurs, krijgt exclusieve persoonlijkheden om tegemoet te komen aan de aspiraties van het breedste spectrum van kopers van middenklassers, waaronder de stijlvolle Focus Trend en Titanium, de sportieve Focus ST-Line, de chique Focus Vignale en de allereerste Focus Active-cross-over.

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy