donderdag, 18 januari 2018

Wereldpremière nieuwe VW Jetta in Detroit

Wereldpremière nieuwe VW Jetta in Detroit © Volkswagen AG
In Detroit stelt Volkswagen in wereldpremière de nieuwe Jetta voor. De inmiddels zevende generatie van de bestesller maakt op de beursvloer zijn debuut.


Dr Herbert Diess, voorzitter van de raad van bestuur: “Met 17,5 miljoen exemplaren is de Jetta een van de meest succesvolle Volkswagens ooit. Daarvan werden er maar liefst 3,2 miljoen in de USA alleen al verkocht. Nu brengen wij een nagelnieuwe Jetta op de markt. Die werd in de eerste plaats ontworpen voor onze Noord-Amerikaanse klanten en kreeg daarom de stijl van een vierdeurscoupé mee. Zijn dashboard kan optioneel bijna volledig worden gedigitaliseerd. De geconnecteerde rijhulpsystemen staan dan weer garant voor meer comfort en veiligheid. Met deze nieuwkomer en met de Arteon die eveneens in 2018 in de USA van wal steekt, krijgt onze productcampagne op de Noord-Amerikaanse markt nog maar eens een nieuwe impuls.”

In 2017 verrijkte Volkswagen zijn aanbod op de Amerikaanse markt uit met twee nieuwe SUV-modellen: de Tiguan (Tiguan Allspace in Europa) en de Atlas. Dat vertaalde zich al meteen in een verkoopstijging met 5% ten opzichte van het jaar voordien. De nieuwe berlines Jetta en Arteon zullen deze trend verderzetten. Ook na 2018 zullen er ieder jaar twee nieuwe Volkswagens voet aan wal krijgen in de USA. Zo zal het volledige merkgamma, aan het einde van deze productcampagne in 2020, volledig vernieuwd zijn.

De nieuwe en tot dusver altijd progressieve Jetta is zonder meer een mijlpaal binnen de heroriëntatie van Volkswagen op de Amerikaanse markt. Rijhulpsystemen zoals Front Assist (omgevingswaarnemingssysteem) en Blind Spot Sensor (dodehoekassistent) heeft de jongste generatie van de Jetta in erg veel uitrustingsniveaus standaard aan boord. Bovendien is de Volkswagen Jetta een van de eerste auto’s in dit segment van de Amerikaanse markt om uit te pakken met een digitaal dashboard, het Active Info Display. Ook de jongste generatie doorontwikkelde infotainmentsystemen en een 400 Watt sterk soundsysteem van de Amerikaanse audiospecialist Beats by Dr. Dre zijn nieuw. Het Active Info Display en de infotainmentsystemen zijn met elkaar geconnecteerd en werden in het nieuwe interieurontwerp zodanig opgesteld dat hun digitale displays een gemeenschappelijke visuele en operationele as vormen.

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy