In vergelijking met de Duitse Drie mag Jaguar dan wel een kleine constructeur zijn, maar met de financiële back-up van moederhuis TATA zijn ze er bij het Britse merk toch maar in geslaagd om hun veel grotere concurrenten het nakijken te geven door als allereerste Europese merk een premium-elektrische auto op de markt te brengen. En geloof ons, de I-Pace legt de lat voor al wat nog moet volgen meteen erg hoog.
zondag, 08 juli 2018

TEST: BMW M5: Oppermachtig

Al meer dan dertig jaar is “M5” een synoniem voor ontzagwekkende prestaties en een onverwoestbaar imago. De onlangs voorgestelde zesde generatie is daarbij anders dan al zijn voorgangers. Hij is namelijk niet alleen sneller dan ooit, maar vooral niet langer alleen op de achterwielen aangedreven. Die omwenteling heeft hem alleen maar nog beter gemaakt…
Telkens wanneer we onze kont in de Multicountourstoelen van een S-Klasse neervleien en het gaspedaal indrukken ervaren we onmiddellijk waardoor Mercedes’ topmodel sinds mensenheugenis de referentie is in het topsegment. Het comfort is ongeëvenaard en van bij de eerste seconden voel je al dat je ook na een trip van 1.000 km in één keer zo fris als een hoentje zal uitstappen. Na de S 500 Cabrio met zijn 455 pk sterke V8 reden we nu met de S 560 Coupé die de nieuwste generatie van de V8 (469 pk) meekreeg.
Elektrisch rijden is de toekomst. Bij Nissan weten ze dat al sinds 2010, toen de eerste generatie van de Leaf gelanceerd werd. Na een achttal jaar is er nu een welgekomen aflossing van de wacht in de vorm van de tweede, volledig nieuwe Leaf, die met een 40 kWh-batterij en 150 elektrische pk’s voor meer rijbereik en betere prestaties tekent.
Sinds 2013 verkocht BMW zo’n 30.000 stuks van de originele i3, waarmee we van een relatief succes kunnen spreken, al blijft dat aantal onbeduidend vergeleken bij de honderdduizenden modellen met een klassieke verbrandingsmotor die het merk verzet. Maar alle begin is moeilijk, en BMW heeft de ervaring met de “gewone” i3 gebruikt om – blijkbaar op vraag van de klanten van de oorspronkelijke i3- ook een krachtigere en wat sportievere “s”-versie aan te bieden: de i3s met 184 pk.
Omdat extra varianten van eenzelfde model telkens nieuwe klanten aanspreken is Mercedes dé specialist in het opvullen van elke mogelijke marktniche met auto’s die op een heel specifieke doelgroep gericht zijn. Ook bij performancetak Mercedes-AMG wordt dat spel gespeeld. In dit geval door de coupéversie van de GLC met de krachtigste van de twee V8’s die AMG in zijn middenklasse-SUV lepelt: de 63 S met 510 pk…
Niet alleen de SUV’s worden bij Volvo vernieuwd, ook de breaks worden in een nieuw jasje gestoken. Aangezien de lijn van de V90 unaniem gesmaakt werd heeft Volvo van hetzelfde vaatje getapt toen het de nieuwe V60 tekende. Deze kleinere broer van de V90 is zo mogelijk nog eleganter en komt bijzonder evenwichtig voor de dag. Wij reden hem in de buurt van Barcelona met de T6-benzine van 310 pk onder de motorkap.
Een vierdeurscoupé blijft speciaal. Het is een poging om een auto met een sportieve coupélijn ook de nodige praktische bruikbaarheid mee te geven. In het geval van de A7 Sportback was die poging al bij de eerste generatie geslaagd, maar voor deze tweede modelgeneratie deed Audi er nog een schep bovenop. Is de mooie A7 Sportback een sportiever gelijnde A8 of eerder een pimped up A6? Lees gerust mee...
In minder dan twee jaar is Jaguar geëvolueerd van een sportwagen- tot een SUV-merk, dankzij het succes van de F-Pace. Die was in 2017 goed voor 60 procent van de verkoop. De bestseller krijgt nu het gezelschap van de compacte E-Pace. 
De meesten zullen wel geen een pick-up bovenaan hun wenslijstje hebben staan, maar voor sommigen is zo’n auto, als ultieme combinatie tussen een terrein- en bestelwagen de enige mogelijkheid om tegemoet te komen aan hun de noden van hun beroep of hobby. Mitsubishi biedt intussen al de vijfde generatie van de L200 aan.
Pagina 1 van 22

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy