Na zes jaar geleden met het nodige succes overgestapt te zijn op een klassiekere koetswerklayout vond Mercedes het tijd voor een volledig nieuwe generatie van de A-Klasse. Die behoudt haar algemene stijl en ziet er bijzonder sportief uit. Tegelijk introduceert zij nieuwe technologieën in het segment.

Precies een jaar na onze test van de gewone Swift kregen we ter gelegenheid van de perslancering van de Swift Sport in Spanje de kans om ook de derde generatie van de pittigste aller Swifts, aan de tand te voelen. De reputatie van zijn voorgangers kennende konden we ons dus verwachten aan een flinke portie rijplezier…
Dat Mitsubishi het de laatste jaren in ons land met een erg klein marktaandeel moest stellen ligt grotendeels aan een gebrek aan geschikte modellen. Met de Eclipse Cross - een SUV natuurlijk - moet daar verandering in komen. Qua design onderscheidt hij zich alvast, maar doet hij dat ook qua totaalpakket?
De vorige X3 die in 2010 op de markt kwam en in 2014 gefacelift werd, was verouderd sinds de komst van de veel modernere X1. De derde X3-generatie is weer helemaal bij de tijd met een waaier aan nieuwe technologie en stijlelementen van de X5 én de X1. De diesels wijzigden echter niet. Wij testten de 20d, met 190 pk en 400 Nm.
Audi’s RS –modellen spreken tot de verbeelding. Bij de RS 4 was dat bij de laatste twee generaties onder meer door de dikke V8. De nieuwste RS 4 verving die V8 echter door een V6 met twee turbo’s. Jammer of niet ?
De voortdurende strijd tussen de grote Duitse drie om de beste limousine te maken garandeert de klanten uit het topsegment technologische hoogstandjes die ellenlange lijsten met (optionele) uitrusting combineren met een subliem rijcomfort. Na de vernieuwde Mercedes S-Klasse en vóór de facelift van BMW’s 7-Reeks is het nu aan de compleet nieuwe A8 om op de eerste rij te staan met al zijn nieuwigheden.

Het huwelijk tussen Renault en Nissan zorgde al voor talloze synergieën, die de eigenheid van de twee merken echter niet aantasten. De nieuwste Micra, intussen de vijfde generatie van het model dat bij ons voor het eerst werd voorgesteld in 1983, is duidelijk anders dan de Renault Clio, en heeft een typisch Japanse lijn, met scherpe hoeken en kanten, die hem een sterke persoonlijkheid geeft en zorgt voor het nodige karakter waaraan het de vorige generaties van de Micra wat ontbrak.

Meer nog dan de Model S is deze Model X het speeltje van Tesla’s visionaire en excentrieke opperhoofd Elon Musk. Hij wilde een auto die instappen achterin en het vastgespen van kinderen in hun zitjes of hun stoelen moeiteloos mogelijk maakt, en verplichtte zijn ingenieurs daarom om de X ongeacht de kostprijs of complexiteit ervan naar boven uitklappende en scharnierende achterste ‘Falcon Wing’-zijdeuren te geven. Die deuren zijn een technisch huzarenstukje, en met sensoren, scharnieren en elektromotoren volgestouwd hebben ze slechts dertig centimeter ruimte tot een muur of andere auto nodig om zich te openen en te sluiten, en passen ze hun openingshoek en –hoogte aan de omstandigheden aan. Indrukwekkend, en de instap achterin verloopt daardoor uitzonderlijk makkelijk. Bovendien trek je er enorm veel aandacht mee. We hebben echter onze twijfels bij de betrouwbaarheid van een dergelijke mechaniek en zien er persoonlijk niet echt de meerwaarde van in. Maar als statement zijn die deuren alvast een succes.
We kregen de gelegenheid om bij de internationale perslancering niet alleen voor het eerst de gloednieuwe CLS Coupé aan de tand te voelen, maar deden dat meteen met het nieuwe topmodel, de allereerste “53”-uitvoering van Mercedes-AMG.
Wie gevoelig is voor autodesign weet dat Aston Martin altijd al bekend stond om zijn bijzonder mooie auto’s. De DB9, de voorganger van de DB11, was vooral elegant, maar heel wat minder dynamisch en vooruitstrevend dan zijn Duitse of Italiaanse concurrenten. Met de DB11 Coupé kwam daar al resoluut verandering in, en de gloednieuwe Volante-cabrioletversie doet daar nog een flinke schep bovenop.
Pagina 1 van 21

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy