In München doet het gerucht de ronde dat BMW na 2025 shirtsponsor wil worden van FC Bayern München, ter vervanging van Audi. De BMW-concurrent uit Ingolstadt is niet alleen shirtsponsor van de Duitse voetbalkampioen maar bezit ook 8,3 % van de aandelen van de club. Het heeft daar indertijd 90 miljoen euro voor betaald. Het sponsorverdrag waarvan sprake loopt nog 2025. 
Renault-Nissan-Mitsubishi en Google hebben een technologiepartnerschap gesloten met als doel de voertuigen van de Alliantie uit te rusten met het besturingssysteem Android. Daardoor zullen aan klanten vanaf 2021 intelligente infotainmentdiensten en applicaties aangeboden kunnen worden in verschillende modellen en merken.
vrijdag, 14 september 2018

Trump leidt Tesla naar de ondergang

Terwijl GM en Ford de rest van de wereld de rug toekeren, leeft Tesla bij de gratie van de rest van de wereld. Of beter gezegd, leefde. Sinds de Amerikaanse president een handelsoorlog heeft ontketend met zijn voornaamste partners zorgen importheffingen voor producten uit Amerika in Europa en China voor een implosie van de overzeese Tesla-verkoop. In juli implodeerde de Tesla-verkoop in China met bijna 83 procent. De Chinese overheid heeft de invoertaks op importauto’s uit de Verenigde Staten recent verhoogd van 25 naar 40 procent. Dat is zelfs voor rijke Chinezen van het goede teveel. En laat China nu net de belangrijkste afzetmarkt zijn voor Tesla. 
vrijdag, 14 september 2018

Belgische automobilist is gemakzuchtig

Wat wil een automobilist? Die vraag is zo oud als de auto zelf en houdt de automerken al decennialang bezig, zonder dat ze veel wijzer zijn geworden. Opel waagt een nieuwe poging en heeft duizend Belgen bevraagd over wat zij van een auto verwachten. Dat heeft verrassende antwoorden opgeleverd. 
dinsdag, 11 september 2018

Chinese autoverkoop daalt. So what?

Voor de derde maand op rij daalt de autoverkoop in China. Analisten schrijven de daling toe aan de handelsoorlog met de Verenigde Staten en aan een sterke stijging van de levensduurte in China. Dat ervaart in eerste instantie de Chinese bevolking maar ook de Europese automerken lijden daaronder. 
vrijdag, 07 september 2018

Brexit hypothekeert toekomst BMW

Op 29 maart 2019 eindigt het EU-lidmaatschap van het Verenigd Koninkrijk, dat is de consequentie van het referendum van 2016 waarbij een nipte meerderheid van de Britse kiezers zich uitsprak voor een brexit. Over de concrete uitvoering van die beslissing wordt al maanden druk onderhandeld, zonder dat grote vooruitgang is geboekt. In afwachting bereidt onder andere autoconstructeur BMW maatregelen voor die rekening houden met verschillende scenario’s. 
vrijdag, 07 september 2018

Eva moet op zoek naar nieuwe Adam

Dat de Opel-organisatie pluimen zou laten bij de overname door PSA lag in de lijn der verwachtingen. Begin van de week raakte bekend dat rond 2.000 ingenieurs en wetenschappers van het R&D centrum van Opel in Rüsselsheim een nieuw onderkomen vinden bij het Franse ingenieursbureau Segula Technologies. Het allerlaatste nieuws is dat de sympathieke Adam uit het Opel-gamma verdwijnt. 
vrijdag, 07 september 2018

Volvo blijft groeien

Volvo Cars blijft goed op weg naar een nieuw verkooprecordjaar want de wereldwijde verkoop nam in augustus toe met 14,5% in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. De onderneming verkocht deze maand 43.361 wagens, dankzij een sterke groei in alle belangrijke regio’s - de VS, China en Europa.
woensdag, 05 september 2018

Ford wil weg uit Europa

In navolging van General Motors wil nu ook Ford zich terugtrekken uit Europa. Dat staat te lezen in de Sunday Times. Volgens de krant plant de Amerikaanse autobouwer een radicale herstructurering van zijn Europese activiteiten met dramatische gevolgen voor de tienduizenden Ford-medewerkers in Europa. 
Dat de omschakeling van NEDC naar WLTP, die op 1 september definitief wordt, aanzienlijke gevolgen heeft en tot chaos leidt, is intussen duidelijk. De maand augustus van dit jaar zal, met meer dan 40% meer inschrijvingen dan normaal, alle records breken, omdat heel wat constructeurs en garages noodgedwongen auto’s moesten inschrijven voor het einde van de maand, omdat ze geen NEDC 2.0/WLTP-keuring hebben gehad en niet op de uitzonderingslijst staan die de invoerders mochten indienen voor 10% van het jaarlijkse verkoopvolume.
Pagina 1 van 72

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy