donderdag, 03 november 2016

Volvo breidt productie in China uit

Volvo Cars heeft een nieuwe productiestrategie voor China onthuld. De speerpunten zijn een verhoging van de productiecapaciteit en de ontwikkeling van China tot een wereldwijde productie­ en exporthub om te kunnen voldoen aan de stijgende vraag naar de nieuwe modellen in de VS, Europa en de regio Azië­-Stille Oceaan. 

De wagens uit de S90-­reeks op basis van zijn Scalable Product Architecture (SPA) zullen worden geproduceerd in de fabriek in het Noord­ Chinese Daqing. De autofabrikant kondigde vandaag ook aan dat de productie van de nieuwe S90­ in de toekomst van Europa naar China zal verhuizen. 

Het Zweedse bedrijf kondigde verder aan dat de bestaande en toekomstige middelgrote SPA­gebaseerde wagens van de 60-­reeks zullen worden gebouwd in de fabriek in het West­ Chinese Chengdu, terwijl de geplande kleinere wagens van de 40-­reeks, gebaseerd op de Compact Modular Architecture (CMA), zullen worden gemaakt in een fabriek die momenteel wordt gebouwd in Luqiao, 350 km ten zuiden van Shanghai. 

"Met drie fabrieken – en de toewijzing van één modellenlijn voor elke fabriek – creëert Volvo een efficiënte productiestructuur om toekomstige capaciteit voor groei te garanderen", zegt Håkan Samuelsson, President en CEO. 

De fabriek in Luqiao (die eigendom is van Zhejiang Geely Holding, maar wordt beheerd door Volvo Cars) zal naast Volvo's nieuwe, kleinere CMA ­gebaseerde modellen van de 40­-reeks ook de CMA­gebaseerde wagens maken voor LYNK & CO, het nieuwe automerk dat in oktober door Geely Auto werd gelanceerd, een nieuw bewijs van de groeiende industriële synergie binnen de autogroep. 

De uitbreiding van de productiecapaciteit in China kadert binnen de bredere wereldwijde industriële voetafdruk van Volvo. 

Volvo heeft momenteel twee fabrieken in Europa: in Zweden en België. De Zweedse fabriek in Göteborg zal de SPA-­wagens uit de 90-­reeks en 60-­reeks blijven produceren, terwijl de fabriek in Gent in de toekomst een CMA­-fabriek zal worden voor de productie van de nieuwe 40-­modellen. 

Volvo bouwt ook een nieuwe fabriek in South­ Carolina in de VS, die de SPA­-gebaseerde modellen voor gebruik in de VS en export zal produceren. 

De uitbreiding van de productiecapaciteit in China kadert binnen de bredere wereldwijde industriële voetafdruk van Volvo. 

Volvo heeft momenteel twee fabrieken in Europa: in Zweden en België. De Zweedse fabriek in Göteborg zal de SPA-­wagens uit de 90­-reeks en 60­-reeks blijven produceren, terwijl de fabriek in Gent (België) in de toekomst een CMA­-fabriek zal worden voor de productie van de nieuwe 40­modellen. 

Volvo bouwt ook een nieuwe fabriek in South ­Carolina in de VS, die de SPA-­gebaseerde modellen voor gebruik in de VS en export zal produceren. 

Naast de nieuwe productiestrategie in China onthulde Volvo ook een nieuwe, in China gebouwde versie van de S90­ berline en een luxemodel genaamd S90 Excellence, voorafgaand aan hun officiële lancering op het autosalon 2016 van Guangzhou. 

De nieuwe S90 zal de meest luxueuze wagen zijn die ooit in China werd gemaakt. Beide versies zullen worden gebouwd in de fabriek van Volvo Cars in Daqing en wereldwijd worden geëxporteerd, een bewijs van de hoge kwaliteitscontrole die centraal staat in de wereldwijde productiestrategie van Volvo. 

Alle fabrieken van Volvo Cars wereldwijd werken namelijk volgens het Volvo Car Manufacturing System (VCMS) op basis van de wereldwijde productie­ en kwaliteitsnormen van het bedrijf. 

Volvo heeft de weg vrijgemaakt voor de wereldwijde export van lokaal geproduceerde wagens uit China. Het was de eerste Westerse autofabrikant die met de S60 Inscription in 2015 een hoogwaardige, in China geproduceerde wagen exporteerde naar de VS. 


Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy