Nieuws
Test
Uitlaat
Nostalgie
Motortest
Focus
Autosalon
Podcast
Bedrijfswagens
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
Contact
Adverteren
Follow Us
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
LinkedIn
Nieuws
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste nieuws artikels
(VIDEO) Renault 5 Turbo 3E: Elektrische Mini-Supercar met 540 pk en Exuberant Design
BYD zou voor derde Europese fabriek vooral naar Duitsland kijken
Cupra wijzigt ambitieuze Amerikaanse plannen niet, ondanks verwachte importheffingen van Trump
Regerend wereldkampioen Laurens Vanthoor wint na Daytona nu ook in Sebring
Test
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste test artikels
VIDEOTEST: Suzuki Vitara facelift: verbeterd infotainment, meer veiligheid en nog steeds speels
VIDEOTEST: KGM Actyon: Nieuwe ruime SUV met coupé-design, luxe uitrusting en scherpe prijs!
Rij-impressie: Lamborghini Urus SE: de magie van een plug-inhybride V8
TEST: Opel Grandland Plug-in Hybrid: veel waar en knappe looks voor je geld
Uitlaat
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste uitlaat artikels
BYD zou voor derde Europese fabriek vooral naar Duitsland kijken
Cupra wijzigt ambitieuze Amerikaanse plannen niet, ondanks verwachte importheffingen van Trump
Kapitaalinjectie maakt ongerustheid over Europese toekomst van Ford eerder groter dan kleiner
Europa lanceert Actieplan voor de toekomst van de auto-industrie
Nostalgie
Motortest
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste motortest artikels
Nissan zou na afgesprongen fusieplannen met Honda al op zoek zijn naar andere partner
EERSTE TEST: 2023 Kawasaki Z650
EERSTE TEST: 2023 KTM 890 Adventure
TEST: KTM 890 Duke GP: Grand Prix voor een prijsje
Focus
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste focus artikels
Bruno Laforge wordt Chief Human Resources Officer bij Renault Group
Laurent Barria is nieuwe baas van Stellantis Belux
Gauthier Helleputte aan de slag als Directeur van de Belux Premium Cluster bij Stellantis
Nieuwe Corporate Sales Director bij Arval Belgium heet Laurent Mélignon
Autosalon
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste autosalon artikels
Brussels autosalon 2025 sluit de deuren, met veel bezoekers én veel bestellingen werd het een groot succes!
VIDEO: MG Autosalon Brussel: betaalbare, superuitgeruste auto’s op benzine, hybride of elektrisch
VIDEO: Hyundai Autosalon Brussel: “We hebben een model voor elk type automobilist”
VIDEO: Ford Autosalon: Twee nieuwe automodellen, een breed aanbod bestelwagens én een plug-inhybride pick-up
Podcast
Bedrijfswagens
Laatste bedrijfswagens artikels
(VIDEO) Renault 5 Turbo 3E: Elektrische Mini-Supercar met 540 pk en Exuberant Design
De Renault 5 Turbo 3E is een moderne, elektrische herinterpretatie van de legendar...
Cupra wijzigt ambitieuze Amerikaanse plannen niet, ondanks verwachte importheffingen van Trump
Cupra, het sportieve(re) zustermerk van Seat, hoopt minder afhankelijk te worden v...
Huurwagen met flexibele voorwaarden en all-in? Bij deze aanbieder moet je zijn.
Mobiliteit garanderen voor je werknemers: dat is voor veel ondernemingen een grote...
Stellantis Pro One en IVECO gaan twee elektrische bestelwagens bouwen
Stellantis Pro One en IVECO hebben een samenwerking aangekondigd voor de ontwikkel...
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
Contact
Adverteren
Volg ons
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
LinkedIn
De voor- en nadelen van plug-inhybrides
03 september 2021 | Dieter Quartier
Lage-emissiezones, milieubekommernissen, de publieke opinie maar vooral ook fiscale stimuli duwen zelfstandigen en bedrijven richting hybrides met een extern oplaadbare accu. Verdienen ze echt het statuut van mirakeloplossing dat hen wordt toegedicht? Of moeten er toch enkele kanttekeningen worden gemaakt? Autonieuws verzamelde voor jou de belangrijkste pro’s en contra’s.
5 manieren om je autokosten te drukken
11 maart 2021 | Dieter Quartier
Voor veel ondernemers is kostencontrole vandaag een topprioriteit. Waar kun je geld besparen met je auto(‘s) zonder aan mobiliteit en comfort in te boeten?
Hoeveel kost een bedrijfswagen nu echt?
26 februari 2021 | Dieter Quartier
Een auto van de zaak kan een interessant extralegaal voordeel zijn, maar hoeveel kost hij op het einde van de rit en hoe kun je de kosten onder controle houden?
Plug-inhybrides: ecologische onzin of zinvolle tussenstap?
01 februari 2021 | Dieter Quartier
PHEV's worden beschouwd als de ideale tussenstap naar volledig elektrisch rijden. Maar zijn ze dat ook echt? Het antwoord lijkt even dubbel als hun karakter: enerzijds zijn ze ontworpen om alleen op elektriciteit te kunnen rijden, maar anderzijds hebben ze een verbrandingsmotor die vooral op prestaties is gericht. Dit is wat je moet weten voordat je de bestelbon ondertekent.
Een laag voordeel van alle aard? Kies de juiste auto
26 januari 2021 | Dieter Quartier
België is het land bij uitstek van de bedrijfsauto. Het feit dat je die ook privé mag gebruiken, wordt beschouwd als een vorm van loon en valt onder de noemer ‘voordeel van alle aard’ (VAA). Daar moet je belastingen op betalen. Hoe kun je die zo laag mogelijk houden?
Eenmanszaak of vennootschap: wat is voordeliger voor je autokosten?
23 december 2020 | Dieter Quartier
Niemand betaalt graag belastingen. Maar we willen wel een mooie auto op de zaak, want we werken er hard genoeg voor. Wat is vandaag interessanter voor je autokosten: je eenmanszaak behouden of overstappen op een vennootschap? We zetten alles op een rijtje.
Een bedrijfswagen op diesel: is dat nog verantwoord?
18 december 2020 | Dieter Quartier
We krijgen op de redactie geregeld de vraag of een diesel nog wel verstandig is. Lage-emissiezones, uitstootschandalen, hogere belastingen op diesel… je zou voor minder beginnen twijfelen. En toch heeft het laatste uur van de TDI, CRDi en HDi volgens ons nog lang niet geslagen. Het toepassingsgebied is alleen kleiner dan voorheen.
Waarom waterstofauto’s een commerciële flop zijn en zullen blijven
12 november 2020 | Dieter Quartier
De meningen over brandstofcelvoertuigen zijn verdeeld. Onafhankelijk onderzoeksbureau IDTechEx sluit zich aan bij de groep van de non-believers, al ziet het potentieel in specifieke toepassingen en op plaatsen waar geïnvesteerd wordt in een groene waterstofeconomie.
10 redenen om voor een plug-inhybride te gaan
08 september 2020 | Dieter Quartier
Nooit eerder bestelden Belgische bedrijven, zelfstandigen en vrije beroepen zoveel plug-inhybrides. Dat hoeft eigenlijk niet te verwonderen gezien de talrijke voordelen. We zetten de 10 voornaamste pluspunten op een rijtje.
Auto privé aankopen en laten vergoeden door de zaak?
08 september 2020 | Dieter Quartier
Auto’s met een hoge CO2-uitstoot en/of catalogusprijs zijn fiscaal gezien erg duur voor zowel de vennootschap (aftrekbaarheid) als de persoon die ermee rijdt (VAA). Is het in die gevallen niet interessanter om de auto privé aan te kopen en je dan te laten vergoeden vanuit je bedrijf?
1
2
3
4
5
Contact
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853
Nieuws
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Nostalgie
Bedrijfswagens
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Autonieuws
Adverteren
Contact
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door
We Cre8 It
.