maandag, 06 juli 2020

Nu ook elektrische chassis-cabineversie van Renault Master

Geschreven door  Dieter Quartier
Nu ook elektrische chassis-cabineversie van Renault Master © Groupe Renault
Het aantal versies van de grote elektrische bestelwagen van Renault wordt fors uitgebreid, terwijl het laadvermogen kon worden opgetrokken dankzij een evolutie van de reductiekast van de elektromotor.


De Master Z.E. biedt voortaan keuze tussen 3 koetswerktypes: bestelwagen, laadvloer-cabine en chassis-cabine. Die laatste versie is nieuw en bestaat in de lengtes L2 en L3, steeds in combinatie met de standaard dakhoogte (H1). Hij biedt heel wat conversiemogelijkheden, tot 20 m³ laadvolume en een nuttig laadvermogen van 1.620 kg (voor transformatie) voor een MTM van 3,5 ton.

De conventionele bestelwagen was al beschikbaar als L1, L2 en L3 en met dakhoogte L1 of L2, maar profiteert eveneens van het verhoogde laadvermogen, dat afhankelijk van de versie 1.340 à 1.490 kg bedraagt voor de versie met MTM van 3,5 ton. In het geval van de eveneens al bekende laadvloer-cabinevariant, die net als de chassis-cabineversie in L2 en L3 bestaat, steeg het aantal toegelaten draagkilo’s tot maximaal 1.740 kg (MTM 3,5 ton). 

Met uitzondering van de chassis-cabine bestaan alle versies ook in een versie met een MTM van 3,1 ton, waarvan het laadvermogen een kleine 400 kilo lager ligt.

Ongeacht de versie biedt de Master Z.E. een WLTP-rijbereik van 130 km. Een volledige laadbeurt neemt 6 uur in beslag met de WallBox van 32 A / 7,4 kW.

De nieuwe versies van de Master Z.E. kunnen besteld worden vanaf eind 2020.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy