woensdag, 23 januari 2019

SEAT vice-president Wayne Griffiths wordt nieuwe CEO van CUPRA

SEAT vice-president Wayne Griffiths wordt nieuwe CEO van CUPRA © Cupra
Wayne Griffiths, executive vice-president voor verkoop en marketing van SEAT, is benoemd tot CEO van het nieuwe, sportieve merk CUPRA. Onder Griffiths wordt CUPRA een separate organisatie die zal worden versterkt door aanzienlijke investeringen in de merkpositionering. Dat gebeurt onder meer door een eigen dealernetwerk, een verdere uitbreiding van het aantal medewerkers en verbreding van het modellengamma.


Onder leiding van SEAT-voorzitter Luca de Meo omvat de nieuwe Raad van Bestuur van CUPRA ook Holger Kintscher (vice-president voor Financiën), Dr. Matthias Rabe (vice-president voor R&D) en Luis Comas (vice-president voor juridische zaken en Good Governance).

CUPRA: auto’s voor liefhebbers

De nieuwe CEO Wayne Griffiths benadrukt dat CUPRA synoniem staat voor verfijning en exclusiviteit, met auto’s gemaakt dóór liefhebbers vóór liefhebbers die op zoek zijn naar een passioneel ontwerp, sportiviteit en aansprekende prestaties. Griffiths: “CUPRA overtreft al onze verwachtingen. We willen doorgaan met het consolideren van dit geweldige merk dat door de meest veeleisende autoliefhebbers wordt omarmd. Dit is het moment om vol gas te geven met CUPRA."

Bijna 15.000 CUPRA’s in 2018

Al snel na de oprichting van het merk CUPRA in februari 2018 ontwikkelden de resultaten zich zeer positief. De omzet in 2018 steeg met veertig procent in vergelijking met het voorgaande jaar en bereikte 14.400 verkochte eenheden. Volgens Griffiths zijn deze resultaten een duidelijke weerspiegeling van de populariteit van het merk in de markt. “Ons doel is om de verkoop in de komende drie tot vijf jaar te verdubbelen.”

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy