Inschrijven nieuwsbrief

Recente artikels

Uitgelicht

Nieuws

Mercedes-Benz verschuift “50% elektrisch”-doel van 2025 naar 2030

De wereldwijde appetijt voor elektrische auto’s wakkert minder snel aan dan verwacht. Dat stelt nu ook Mercedes-Benz vast. Het Duitse luxemerk heef...

Balans eerste Automotive eMotion Summit van Febiac: voor herhaling vatbaar

Op 20, 21 en 22 februari organiseerde automobielfederatie Febiac voor het eerst de Automotive eMotion Summit, waar vertegenwoordigers van overheden...

Tweedehandstip: VW e-Golf voor minder dan een benzine

Eind 2020 gaf de elektrische Golf van de zevende generatie de fakkel door aan de VW ID.3. Die geraakte dan wel een flink stuk verder met een volle ...

Zagato AGTZ Twin Tail is geweldige knipoog naar Alpine A220-racer van weleer

Het Italiaanse Zagato en het Poolse La Squadra hebben samen de AGTZ ontwikkeld. Op basis van de bekende Alpine A110, maar de zowaar moduleerbare AG...

Fastned opent nieuwe locatie met tot 400 kW op E40 in Walshoutem

Fastned, het bij bestuurders van elektrische auto’s inmiddels welbekende snellaadnet, heeft op de E40-parking van Walshoutem een extra laadstation ...

Peperdure Little Car Company-minibolides op het ijs in Sankt Moritz

Een nieuwe en dan ook nog eens volledig elektrisch aangedreven Ferrari voor minder dan € 100.000, het lijkt een koopje. Tot je erbij vertelt dat he...
| Dieter Quartier

Mercedes-Benz verschuift “50% elektrisch”-doel van 2025 naar 2030

De wereldwijde appetijt voor elektrische auto’s wakkert minder snel aan dan verwacht. Dat stelt nu ook Mercedes-Benz vast. Het Duitse luxemerk heeft daarom beslist om nog wat langer te focussen op plug-inhybrides en schuift zijn elektrificatiedoelstelling met vijf jaar op. 
| Stijn Blanckaert

Balans eerste Automotive eMotion Summit van Febiac: voor herhaling vatbaar

Op 20, 21 en 22 februari organiseerde automobielfederatie Febiac voor het eerst de Automotive eMotion Summit, waar vertegenwoordigers van overheden en bedrijven werden samengebracht rond de mobiliteitsvraagstukken van vandaag en morgen. Het evenement verliep rimpelloos en zowel de organisator als...
| Dieter Quartier

Tweedehandstip: VW e-Golf voor minder dan een benzine

Eind 2020 gaf de elektrische Golf van de zevende generatie de fakkel door aan de VW ID.3. Die geraakte dan wel een flink stuk verder met een volle batterij, maar wist de Golf-rijder niet te overtuigen. Mede daarom blijft de e-Golf gegeerd op de tweedehandsmarkt. Tegelijk was hij nooit zo aantrekk...
| Alain Devos

Zagato AGTZ Twin Tail is geweldige knipoog naar Alpine A220-racer van weleer

Het Italiaanse Zagato en het Poolse La Squadra hebben samen de AGTZ ontwikkeld. Op basis van de bekende Alpine A110, maar de zowaar moduleerbare AGTZ Twin Tail is een eerbetoon aan de A220-racewagen van 1968.
| Alain Devos

Fastned opent nieuwe locatie met tot 400 kW op E40 in Walshoutem

Fastned, het bij bestuurders van elektrische auto’s inmiddels welbekende snellaadnet, heeft op de E40-parking van Walshoutem een extra laadstation geopend. Het is een van de eerste in België dat over laders met een vermogen tot 400 kW beschikt. 
| Alain Devos

Peperdure Little Car Company-minibolides op het ijs in Sankt Moritz

Een nieuwe en dan ook nog eens volledig elektrisch aangedreven Ferrari voor minder dan € 100.000, het lijkt een koopje. Tot je erbij vertelt dat het om een speelgoedautootje voor ‘middelgrote’ jongens en evengoed meisjes gaat. Little Car Company bouwt ze en pronkt er de volgende dagen mee in het ...
| Stijn Blanckaert

Lies Eeckman (Polestar): “We beginnen aan een opwindend hoofdstuk als stand alone performance-EV-merk.”

Begin deze maand werd bekend dat Volvo de intentie heeft om een deel van de aandelen van Polestar over te laten aan moederhuis Geely. Polestar is dus niet langer rechtstreeks afhankelijk van het bedrijf waaruit het ontstond en verlaat de “moeder” voor de “grootmoeder”, het Chinese Geely-conglomer...
| Alain Devos

VIDEO: Dacia Spring: tweede generatie oogt stoerder én hipper

Nog voor zijn eerste publieke optreden op het autosalon van Genève, konden we in Parijs al kennismaken met de nieuwe Spring. Aan de elektrische aandrijving veranderde er zo goed als niets, maar de budgetauto kreeg wel een nieuw koetswerk en interieur.

Test

Praktijktest: hoe ver geraak je met de VW ID.7 Pro?

Het nieuwe elektrische vlaggenschip van Volkswagen belooft een actieradius van 621 kilometer met zijn accu van 77 kWh. Dat wilden we wel eens toets...

TEST: Hyundai Ioniq 6 77,4 kWh AWD: Stroomlijnkampioen

Tussen alle SUV’s en crossovers is de Hyundai Ioniq 6 een ware verademing, met zijn lage, gestrekte en bijzondere lijn, die sommigen het einde vind...

EERSTE TEST: Toyota Yaris Hybrid 130: pittigere, maar nog altijd even zuinige stadswagen

Halfweg zijn carrière poedert het archetype van de hybride stadswagen zijn neus bij. Tegelijk introduceert Toyota een krachtigere versie, die vlott...

TEST: Nissan Qashqai e-POWER: Elektrisch, maar niet echt…

Niet moeten stekkeren, maar wel elektrisch kunnen rijden. Zo verkoopt Nissan zijn e-POWER-technologie. Of dat effectief het geval is en hoe die aan...

VIDEOTEST: Forthing Evo: Deze SUV kost de helft van wat zijn looks doet vermoeden

Forthing is vandaag nog onbekend bij ons, maar dat zal niet lang zo blijven. De Evo ziet er bijzonder luxe uit en is ook riant uitgerust voor een m...

VIDEOTEST: Forthing U-Tour: luxe 7-zits monovolume met automaat voor knalprijs

Wie een ruime monovolume zoekt met alles erop eraan, maar daar geen € 40.000 veil voor heeft, moet vandaag verder durven kijken dan naar de klassie...
| Dieter Quartier

Praktijktest: hoe ver geraak je met de VW ID.7 Pro?

Het nieuwe elektrische vlaggenschip van Volkswagen belooft een actieradius van 621 kilometer met zijn accu van 77 kWh. Dat wilden we wel eens toetsen aan de praktijk, net als de geclaimde laadsnelheid van 175 kW en zijn geloofsbrieven als comfortabele high-tech reisberline.
| Stijn Blanckaert

TEST: Hyundai Ioniq 6 77,4 kWh AWD: Stroomlijnkampioen

Tussen alle SUV’s en crossovers is de Hyundai Ioniq 6 een ware verademing, met zijn lage, gestrekte en bijzondere lijn, die sommigen het einde vinden en anderen totaal niet kan bekoren. Met zijn Cx-stroomlijncoëfficiënt van amper 0,21 belooft hij bijzonder zuinig om te springen met elektronen en ...
| Dieter Quartier

EERSTE TEST: Toyota Yaris Hybrid 130: pittigere, maar nog altijd even zuinige stadswagen

Halfweg zijn carrière poedert het archetype van de hybride stadswagen zijn neus bij. Tegelijk introduceert Toyota een krachtigere versie, die vlotter rijdt dan zijn vermogenswinst van slechts 14 pk doet vermoeden. 
| Stijn Blanckaert

TEST: Nissan Qashqai e-POWER: Elektrisch, maar niet echt…

Niet moeten stekkeren, maar wel elektrisch kunnen rijden. Zo verkoopt Nissan zijn e-POWER-technologie. Of dat effectief het geval is en hoe die aandrijflijn het doet in de nieuwe Nissan Qashqai zochten we voor u uit.
| Dieter Quartier

VIDEOTEST: Forthing Evo: Deze SUV kost de helft van wat zijn looks doet vermoeden

Forthing is vandaag nog onbekend bij ons, maar dat zal niet lang zo blijven. De Evo ziet er bijzonder luxe uit en is ook riant uitgerust voor een middelgrote cross-over. Hoe hij aanvoelt en rijdt, dat visten wij uit in deze videotest.
| Dieter Quartier

VIDEOTEST: Forthing U-Tour: luxe 7-zits monovolume met automaat voor knalprijs

Wie een ruime monovolume zoekt met alles erop eraan, maar daar geen € 40.000 veil voor heeft, moet vandaag verder durven kijken dan naar de klassieke automerken. Naar Forthing, bijvoorbeeld, een fabrikant die met de U-Tour een ongemeen complete, comfortabele en betaalbare gezinsauto in de aanbied...
| Dieter Quartier

TEST: Renault Megane R.S. Ultime: hardcore afsluiter van een episch hoofdstuk

Alpine neemt de fakkel van Renault Sport over wat betreft de ontwikkeling, bouw en aankleding van de sportiefste versies van het merk met de ruit. Wij konden nog net enkele dagen meepikken aan het stuur van de allerlaatste R.S., in casu de afzwaaiende Megane. En die liet ons niet onberoerd.
| Alain Devos

EERSTE TEST: BYD Seal U: Opgelet, dit is geen Seal

Zijn voornaam zette ons even op het verkeerde been, de BYD Seal U is namelijk niet zomaar een afgeleide van de hier al even bekende en veelgeprezen Seal. Als elegante sportberline manifesteert die laatste zich als een concurrent voor onder meer de BMW i4, de nu ook in Europa belande Seal U is ech...

Uitlaat

Debat Vlaamse partijen: verstrenging Lage Emissiezones hoeft niet meer en andere opmerkelijke stellingen

De bewering over de LEZ, uit de mond van belangrijke politici van de Vlaamse regeringspartijen, was maar één van de interessante stellingen die gep...

David Favest, MD Seat & Cupra België: “Seat heeft nog een toekomst als automerk”

Er werd vanuit gegaan dat de toekomst van Seat, een van de talloze merken in de Volkswagen-portefeuille, er geen meer was als autoconstructeur, maa...

Tesla rijft miljarden uitstootcredits binnen van andere constructeurs

Tesla verdient niet alleen geld met de verkoop van zijn auto’s, maar ook met het verkopen van uitstootrechten aan andere constructeurs. Vorig jaar ...

Europese automarkt groeide met 13,9% in 2023. EV’s goed voor 14,6% van het totaal.

Uit cijfers die werden vrijgegeven door ACEA, de Europese vereniging van automobielconstructeurs, blijkt dat de Europese automarkt het in 2023 goed...

Elk voordeel heeft z’n nadeel… hoe de elektrificatie de regering met een probleem opzadelt

De bekende uitspraak “elk nadeel heeft z’n voordeel*”, hier dus in een vorm van dichterlijke vrijheid omgekeerd, is de meesten welbekend. De huidig...

Belgische automarkt in 2023: B2B-markt domineert de statistieken

Zoals elk jaar is het ook nu, begin januari, het ideale moment om een analyse te maken van de automarkt in ons land in het voorbije jaar. 2023 was ...
| Stijn Blanckaert

Debat Vlaamse partijen: verstrenging Lage Emissiezones hoeft niet meer en andere opmerkelijke stellingen

De bewering over de LEZ, uit de mond van belangrijke politici van de Vlaamse regeringspartijen, was maar één van de interessante stellingen die geponeerd werden tijdens het debat tussen de Vlaamse politieke partijen dat dinsdag werd georganiseerd ter gelegenheid van de eerste Automotive e-Motion ...
| Stijn Blanckaert

David Favest, MD Seat & Cupra België: “Seat heeft nog een toekomst als automerk”

Er werd vanuit gegaan dat de toekomst van Seat, een van de talloze merken in de Volkswagen-portefeuille, er geen meer was als autoconstructeur, maar als mobiliteitsmerk van de groep. Dat wordt tegengesproken door David Favest, bij D’Ieteren de Managing Director voor Seat en zustermerk Cupra, die ...
| Stijn Blanckaert

Tesla rijft miljarden uitstootcredits binnen van andere constructeurs

Tesla verdient niet alleen geld met de verkoop van zijn auto’s, maar ook met het verkopen van uitstootrechten aan andere constructeurs. Vorig jaar ging het om net geen 1,8 miljard dollar, sinds 2009 verdiende de autobouwer bijna 9 miljard aan uitstootkredieten.
| Stijn Blanckaert

Europese automarkt groeide met 13,9% in 2023. EV’s goed voor 14,6% van het totaal.

Uit cijfers die werden vrijgegeven door ACEA, de Europese vereniging van automobielconstructeurs, blijkt dat de Europese automarkt het in 2023 goed deed, met 13,9 procent meer inschrijvingen dan in 2022 en 10,5 miljoen stuks in totaal. VW Group was de nummer één en bleef Stellantis en Renault Gro...
| Stijn Blanckaert

Elk voordeel heeft z’n nadeel… hoe de elektrificatie de regering met een probleem opzadelt

De bekende uitspraak “elk nadeel heeft z’n voordeel*”, hier dus in een vorm van dichterlijke vrijheid omgekeerd, is de meesten welbekend. De huidige situatie van versnelde elektrificatie van het (bedrijfs-)wagenpark, een meevaller in de transitie naar een klimaatneutrale transportsector, komt ech...
| Stijn Blanckaert

Belgische automarkt in 2023: B2B-markt domineert de statistieken

Zoals elk jaar is het ook nu, begin januari, het ideale moment om een analyse te maken van de automarkt in ons land in het voorbije jaar. 2023 was een goed jaar voor de autosector, maar de goede resultaten kwamen duidelijk van één kant, die van de bedrijfswagens, terwijl de particulier zijn aande...
| Stijn Blanckaert

Grote dealergroepen machtiger dan ooit

Uit een studie van marktonderzoeksbureau ICDP blijkt dat de grote dealergroepen in Europa een steeds grotere grip op de markt krijgen, met een gestaag stijgend aantal verkooppunten en een groeiende omzet. De grootste dealergroep die in ons land actief is, Van Mossel, staat twaalfde in de internat...
| Dieter Quartier

Shocking! Kleine auto’s gemiddeld 41 procent duurder geworden sinds 2019

De Europese milieulobby Transport & Environment heeft bij de vijf grootste autoconstructeurs de prijsevolutie van de kleinste modellen onder de loep genomen. Conclusie: de tarieven zijn gemiddeld met 41 procent gestegen op vier jaar tijd.

Nostalgie

Nostalgie: Volkswagen EA 276 was unieke voorganger van 50-jarige Golf

De Volkswagen Golf, wereldwijd al goed voor meer dan 37 miljoen verkochte exemplaren, bestaat 50 jaar. De Duitsers voorzien ongetwijfeld nog wel en...

Nostalgie: In 1967 vond Ford-racepiloot Dan Gurney in Le Mans de champagnedouche uit

Dat er op het podium van zowat elke autorace met champagne wordt gespoten, we zijn het al vele jaren gewoon. Maar wist je dat het voor de eerste ke...

Nostalgie: terug naar de tijd van de originele Renault 5

Eind februari onthult Renault eindelijk de langverwachte productieversie van de nieuwe én volledig elektrisch aangedreven R5, Autonieuws.be mag die...

Nostalgie: Skoda viert 25 jaar rallygeschiedenis

In het wereldkampioenschap heeft Skoda nooit een echte hoofdprijs gewonnen, maar de Tsjechische constructeur wist in een kwarteeuw wel verschillend...

Nostalgie: De Alfa Romeo 33 Stradale was de snelste van zijn tijd

De schitterende Alfa Romeo 33 Stradale was even op tournee in België, het ideale moment om nog eens terug te blikken op zijn gelijknamige en razend...

Nostalgie: Echt gebeurd, de eerste Volkswagen Polo was een... Audi

Audi viert in 2024 de 50ste verjaardag van de 50, een kleine driedeurs die echter veel bekender werd als... Volkswagen Polo. Het is een verhaal dat...
| Alain Devos

Nostalgie: Volkswagen EA 276 was unieke voorganger van 50-jarige Golf

De Volkswagen Golf, wereldwijd al goed voor meer dan 37 miljoen verkochte exemplaren, bestaat 50 jaar. De Duitsers voorzien ongetwijfeld nog wel enkele feestjes, ondertussen lieten ze ons ook al even de unieke EA 276 zien. Een conceptcar die de serieproductie dus niet haalde.
| Alain Devos

Nostalgie: In 1967 vond Ford-racepiloot Dan Gurney in Le Mans de champagnedouche uit

Dat er op het podium van zowat elke autorace met champagne wordt gespoten, we zijn het al vele jaren gewoon. Maar wist je dat het voor de eerste keer werd gedaan door de Amerikaan Dan Gurney na zijn overwinning met de Ford GT40 in de 24 Uren van Le Mans van 1967? 
| Alain Devos

Nostalgie: terug naar de tijd van de originele Renault 5

Eind februari onthult Renault eindelijk de langverwachte productieversie van de nieuwe én volledig elektrisch aangedreven R5, Autonieuws.be mag die trouwens binnenkort al in avant-première ontdekken. Het leek ons hét moment om nog eens terug te keren naar de allereerste en dus originele R5, een a...
| Alain Devos

Nostalgie: Skoda viert 25 jaar rallygeschiedenis

In het wereldkampioenschap heeft Skoda nooit een echte hoofdprijs gewonnen, maar de Tsjechische constructeur wist in een kwarteeuw wel verschillende knappe rallybolides in elkaar te steken en daar ook tal van andere successen mee te boeken.
| Alain Devos

Nostalgie: De Alfa Romeo 33 Stradale was de snelste van zijn tijd

De schitterende Alfa Romeo 33 Stradale was even op tournee in België, het ideale moment om nog eens terug te blikken op zijn gelijknamige en razendsnelle voorganger van meer dan een halve eeuw geleden. Moderne herinterpretaties van klassieke auto’s, het is natuurlijk al vaker vertoond. Volkswage...
| Alain Devos

Nostalgie: Echt gebeurd, de eerste Volkswagen Polo was een... Audi

Audi viert in 2024 de 50ste verjaardag van de 50, een kleine driedeurs die echter veel bekender werd als... Volkswagen Polo. Het is een verhaal dat heel wat kenners misschien al vergeten zijn of zelfs nog nooit hebben horen vertellen. Bij Autonieuws.be gaan we je vanaf nu regelmatig op zo’n leuke...

Motortest

EERSTE TEST: 2023 Kawasaki Z650

Het Sodom en Gomorra van de Balearen, een oord van verderf. Dat was tot enkele jaren geleden de reputatie die Ibiza met zich mee sleurde als ware h...

EERSTE TEST: 2023 KTM 890 Adventure

Wat telkens weer opvalt bij KTM: op je doorsnee perstest stuurt het organiserende merk een legertje ingenieurs, designers en managers mee om op al ...

TEST: KTM 890 Duke GP: Grand Prix voor een prijsje

GP. Twee letters die de gemiddelde jonge motorrijder terstond met een portie kippenvel, ruggengraatzweet en carrièredromen opzadelt. Ook als die ra...

EERSTE TEST: 2023 Honda CB750 Hornet

Met een volledig nieuw blok en een andere kijk op het concept – dat we al sinds ’98 kennen – maakt Honda volgend jaar een rentree met de Hornet. He...

EERSTE TEST: 2023 BMW S 1000 RR: Racer voor nerds?

BMW schakelt met de 2023-versie van de S 1000 RR opnieuw een versnelling hoger. Met veel nieuwe elektronica, meer vermogen, tal van detailverbeteri...

EERSTE TEST: Bimota KB4: Vier(de) in lijn

Wie het merk Bimota kent, weet dat het merk sinds z’n oprichting prat ging op zelfontwikkelde frames en kuipwerk - steevast van de hoogste technolo...
| Jelle Verstaen

EERSTE TEST: 2023 Kawasaki Z650

Het Sodom en Gomorra van de Balearen, een oord van verderf. Dat was tot enkele jaren geleden de reputatie die Ibiza met zich mee sleurde als ware het een vers gestempelde tribal ten noorden van de bilnaad. Maar hoe het tij kan keren. Tegenwoordig lijkt zowat iedereen z’n weg naar de mediterrane k...
| Thierry Sarasyn

EERSTE TEST: 2023 KTM 890 Adventure

Wat telkens weer opvalt bij KTM: op je doorsnee perstest stuurt het organiserende merk een legertje ingenieurs, designers en managers mee om op al je vragen te antwoorden. Bij KTM doen ze dat ook, alleen fungeren die ook nog eens als voorrijders voor het legertje journalisten. Om maar te zeggen: ...
| Jelle Verstaen

TEST: KTM 890 Duke GP: Grand Prix voor een prijsje

GP. Twee letters die de gemiddelde jonge motorrijder terstond met een portie kippenvel, ruggengraatzweet en carrièredromen opzadelt. Ook als die racebaan zich op een verlaten industriegebied bevindt en de rest van de startgrid erbij dient gefantaseerd. Daarvoor kregen wij van KTM hun nieuwe 890 D...
| Thierry Sarasyn

EERSTE TEST: 2023 Honda CB750 Hornet

Met een volledig nieuw blok en een andere kijk op het concept – dat we al sinds ’98 kennen – maakt Honda volgend jaar een rentree met de Hornet. Het was met meer dan doorsnee nieuwsgierigheid dat onze man afreisde naar Spanje om de 2023 Honda CB750 Hornet te testen.
| German Ooms

EERSTE TEST: 2023 BMW S 1000 RR: Racer voor nerds?

BMW schakelt met de 2023-versie van de S 1000 RR opnieuw een versnelling hoger. Met veel nieuwe elektronica, meer vermogen, tal van detailverbeteringen aan het rijwielgedeelte en volledig nieuwe aerodynamica wil BMW de afstand tot de competitiemachines opnieuw verkleinen. Is BMW hierin geslaagd? ...
| Jelle Verstaen

EERSTE TEST: Bimota KB4: Vier(de) in lijn

Wie het merk Bimota kent, weet dat het merk sinds z’n oprichting prat ging op zelfontwikkelde frames en kuipwerk - steevast van de hoogste technologische kwaliteit - die het rond bestaande blokken bouwde. Van Ducati, over Yamaha, Suzuki en Honda, tot zelfs Harley-Davidson en BMW toe. Allen leverd...
| Gijs Gilis

KORT GETEST: BMW M 1000 R: Naakt is soms beter

Opgelet! BMW speelt het spel der verleiding op een sluwe manier. Na de 2022 M 1000 RR circuitmotor, presenteren de Duitsers nu de naakte M 1000 R, modeljaar 2023. Het tweede model in de M-range dus, en deze keer mogen de kleren uit. De S 1000 R naked bike wordt volledig onder handen genomen om he...
| Gijs Gilis

Reportage: BMW M 1000 RR + Lego-kit: van speelgoed naar het echte werk

Speelgoed heb je in alle vormen en maten. Goedkoop of duur, klein of groot, voor jong of voor oud. Lego maakt met haar Technic-modellen al jaren speelgoed waarmee je een hele hoop over techniek bijleert. Zo hebben ze zelfs een schaalmodel van de BMW M 1000 RR gemaakt. Die bouwdoos hebben wij ook ...

Focus

Massimo Frascella is de nieuwe designchef van Audi

Op 1 juni mag de Italiaan Massimo Frascella plaatsnemen in de belangrijkste stoel van de designafdeling van Audi, hij krijgt de opdracht om de nog ...

Nieuwe marketingdirecteur bij Renault België Luxemburg heet Guillaume Lemercier

Begin deze maand wordt de Belgisch-Luxemburgse marketingafdeling van Renault geleid door de uit Marseille afkomstige en wereldwijd bereisde Guillau...

Artur Materna benoemd tot Managing Director bij Inchcape BeLux

Inchcape BeLux is verheugd de benoeming van Artur Materna als Managing Director aan te kondigen, met ingang van 1 januari 2024.

Nieuwe baas voor Kia Europe: Marc Hedrich

Nieuw jaar, nieuwe benoemingen: Kia Europe heeft aangekondigd dat Marc Hedrich vanaf 1 januari de functie van President en CEO opneemt. 

Promotie voor Belgisch topdesigner Luc Donckerwolke bij Hyundai

De Belg Luc Donckerwolke (°1965), tot vandaag al Chief Creative Officer (CCO) en verantwoordelijk voor het design van alle merken van de Hyundai Mo...

Olivier Mony benoemd tot financieel directeur van Dacia

Dacia heeft aangekondigd dat Olivier Mony op 1 oktober 2023 zal aantreden als financieel directeur van het merk. In deze nieuwe rol zal hij deel ui...
| Alain Devos

Massimo Frascella is de nieuwe designchef van Audi

Op 1 juni mag de Italiaan Massimo Frascella plaatsnemen in de belangrijkste stoel van de designafdeling van Audi, hij krijgt de opdracht om de nog niet vergeten ‘Vorsprung durch Technik’-slogan opnieuw visueel en tastbaar te maken.
| Dieter Quartier

Nieuwe marketingdirecteur bij Renault België Luxemburg heet Guillaume Lemercier

Begin deze maand wordt de Belgisch-Luxemburgse marketingafdeling van Renault geleid door de uit Marseille afkomstige en wereldwijd bereisde Guillaume Lemercier. 
| Redactie

Artur Materna benoemd tot Managing Director bij Inchcape BeLux

Inchcape BeLux is verheugd de benoeming van Artur Materna als Managing Director aan te kondigen, met ingang van 1 januari 2024.
| Dieter Quartier

Nieuwe baas voor Kia Europe: Marc Hedrich

Nieuw jaar, nieuwe benoemingen: Kia Europe heeft aangekondigd dat Marc Hedrich vanaf 1 januari de functie van President en CEO opneemt. 
| Stijn Blanckaert

Promotie voor Belgisch topdesigner Luc Donckerwolke bij Hyundai

De Belg Luc Donckerwolke (°1965), tot vandaag al Chief Creative Officer (CCO) en verantwoordelijk voor het design van alle merken van de Hyundai Motor Group, wordt aangesteld tot CEO van de Hyundai Motor Group Global Design Division en krijgt daarbij de extra titel van Chief Design Officer of CDO...
| Redactie

Olivier Mony benoemd tot financieel directeur van Dacia

Dacia heeft aangekondigd dat Olivier Mony op 1 oktober 2023 zal aantreden als financieel directeur van het merk. In deze nieuwe rol zal hij deel uitmaken van het directiecomité van Dacia en rechtstreeks rapporteren aan Denis Le Vot, CEO van Dacia. Olivier Mony zal de positie overnemen van Duncan ...
| Redactie

Duncan Minto benoemd tot financieel directeur van Alpine

Duncan Minto, met meer dan 25 jaar ervaring bij Renault Group, treedt toe tot het team van Alpine als financieel directeur. Zijn belangrijkste taak is het begeleiden van de ambitieuze strategie van het merk, waaronder internationale ontwikkeling en de uitbreiding van het gamma met maar liefst 7 n...
| Stijn Blanckaert

BMW-CEO Zipse krijgt contractverlenging tot 2026. Jochen Goller aangesteld tot CCO.

De Raad van Bestuur van BMW heeft CEO Oliver Zipse, die sinds augustus 2019 aan het hoofd staat van BMW Group en dus verantwoordelijk is voor BMW, BMW Motorrad, MINI en Rolls-Royce, een contractverlenging gegeven. Hij blijft tot 2026 aan het hoofd van de onderneming.

Wenst u onze nieuwsbrief te ontvangen?

  

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

Autonieuws

Ook op


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.