dinsdag, 08 september 2020

10 redenen om voor een plug-inhybride te gaan

Geschreven door  Dieter Quartier
10 redenen om voor een plug-inhybride te gaan © Groupe Renault
Nooit eerder bestelden Belgische bedrijven, zelfstandigen en vrije beroepen zoveel plug-inhybrides. Dat hoeft eigenlijk niet te verwonderen gezien de talrijke voordelen. We zetten de 10 voornaamste pluspunten op een rijtje. 


  1. Plug-inhybrides zijn goedkoper in aankoop dan volledig elektrische modellen, terwijl ze in de meeste gevallen eveneens voor 100% aftrekbaar zijn. Het aanbod aan plug-inhybrides is bovendien veel ruimer.
  2. De total cost of ownership (TCO) van een plug-inhybride ligt vaak lager dan die van een conventionele auto als je het fiscale effect en de brandstofkosten verrekent – op voorwaarde dat je maximaal elektrisch rijdt.
  3. Het Voordeel van Alle Aard dat de bestuurder moet betalen ligt veel lager dan bij een benzine- of dieselversie. Het verschil kan hoog oplopen bij dure auto’s. 
  4. Met een plug-inhybride vind je gemakkelijker parkeerplaats – de publieke laadpalen worden momenteel onderbenut en komen met een gereserveerde parkeerplek. Wel is het de bedoeling dat je deze enkel inpalmt zolang je laadt. 
  5. Voor een plug-inhybride heb je thuis in principe geen dure laadinstallatie nodig. Je kunt ook laden aan een gewoon stopcontact, al wordt dat afgeraden door de specialisten omwille van mogelijke overbelasting. 
  6. Plug-inhybrides zijn nog jarenlang welkom in lage-emissiezones (LEZ). Ze kunnen hun batterij sparen om in het stadscentrum volledig elektrisch te rijden. BMW’s doen dat geheel automatisch als je de eDrive Zones-functie activeert.
  7. De keuze aan beschikbare modellen wordt steeds groter. Er is voor ieder wat wils: van een compacte hatchback (VW Golf) over een handige break (Renault Mégane Grandtour) tot een grote SUV (BMW X5).
  8. De recentste plug-inhybrides hebben batterijen die 10 tot 15 kWh sterk zijn, wat volstaat om probleemloos 40 tot 60 kilometer elektrisch te rijden. Er zijn zelfs plug-inhybrides die 20 kWh en meer aan boord hebben.
  9. Zelfs voor de veelrijders zijn plug-inhybrides een oplossing: bij Mercedes-Benz kun je terecht voor oplaadbare dieselmodellen in de C-, E-, GLC- en GLE-Klasse. Zo combineer je emissievrij rijden in stadsverkeer met zuinigheid op de snelweg.
  10. De restwaarde van een plug-inhybride wordt door de specialisten hoger ingeschat dan die van de benzine- of dieselversie van hetzelfde model. De vraag naar stekkerauto’s op de tweedehandsmarkt stijgt, terwijl het aanbod de komende jaren relatief beperkt blijft.

Alles bij elkaar genomen zijn er dus heel wat argumenten die pleiten voor de plug-inhybride. Toch moet er een belangrijke kanttekening gemaakt worden. Of zo’n stekkerauto onderaan de streep voordeliger is dan een auto op benzine, diesel of cng, of een gewone hybride, dat hangt af van auto tot auto en van gebruiker tot gebruiker. Het vergt een grondige, individuele analyse.

Wil jij weten of je beter een plug-inhybride neemt of niet, maar geraak je niet wijs uit de complexe berekeningen? Goed nieuws – er is een dienstverlener die zich hierin heeft gespecialiseerd: Car-Matchers

Car-Matchers heeft een specifieke methode ontwikkeld om het fiscale en financiële plaatje van a tot z in kaart te brengen. Elk geval wordt afzonderlijk bekeken, want het gebruiksprofiel legt heel veel gewicht in de schaal. Heb je zelf al een selectie gemaakt van twee of drie auto’s en wil je onderaan de streep zien welke de interessantste is? Ook daarvoor kun je bij Car-Matchers terecht.

Het advies van Car-Matchers is overigens onafhankelijk en betaalbaar. De standaardformule van €245 + btw (volledig fiscaal aftrekbaar) omvat:
  • Een gedetailleerde gebruikersprofilering: wat zijn je voorkeuren, hoe gebruik je je auto, eventuele laadmogelijkheden
  • Bepaling van het ideale motortype op basis van jouw profiel en fiscale/financiële situatie
  • Selectie van 2 à 3 voertuigmodellen waarvan de kosten in detail gesimuleerd worden: VAA, fiscale aftrekbaarheid, verworpen uitgaven, brandstofkosten, etc.
  • Bottom line-vergelijking: welke oplossing is op het einde van de rit de goedkoopste
  • Persoonlijk advies bij de keuze van de modellen

Neem nu contact op voor een vrijblijvend oriëntatiegesprek via +32 473 88 38 96 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

publireportage

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy