woensdag, 19 februari 2020

Officieel: De nieuwe Hyundai i20

Officieel: De nieuwe Hyundai i20 © Hyundai
Naast de vernieuwde i30 brengt Hyundai ook de nieuwe i20 mee naar Genève. De derde generatie wordt gekenmerkt door een verleidelijk en ambitieus exterieurdesign dat de nieuwste ontwerpstijl van Hyundai vertegenwoordigt. Samen met de toonaangevende connectiviteitsfuncties en het meest uitgebreide veiligheidspakket in deze klasse zet de Hyundai i20 de nieuwe norm in het B-segment.


De Hyundai i20 is sinds de introductie van de eerste generatie in 2008 uitgegroeid tot een van de bestverkochte modellen van het merk. Kwaliteit, betrouwbaarheid en functionaliteit zijn de belangrijkste pijlers van het succes, die bij de nieuwe generatie gecombineerd worden met een compleet nieuwe, dynamische ontwerpstijl.

De nieuwe Hyundai i20 wordt niet alleen gekenmerkt door een geheel nieuw ontwerp, maar biedt ook veel nieuwe technologie. Zo is het model leverbaar met twee 10,25-inch beeldschermen voor het digitale instrumentencluster en de touchscreen van het infotainmentsysteem. De twee schermen zijn bovendien visueel gecombineerd in het dashboard. Het toonaangevende Hyundai SmartSense-veiligheidspakket bevat nieuwe functies, waaronder een verbeterde Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) met herkenning van voetgangers en fietsers, evenals een op navigatie gebaseerde Smart Cruise Control (NSCC).

De nieuwe i20 is het eerste Hyundai-model in Europa dat ontworpen is volgens de nieuwe designtaal Sensuous Sportiness. Hiermee wil Hyundai extra emotionele waarde creëren en de modellen een onderscheidende uitstraling meegegeven. In vergelijking met zijn voorganger biedt de nieuwe Hyundai i20 dynamischer proporties, terwijl de auto zich net zo eenvoudig laat manoeuvreren in stedelijk gebied. De assertieve houding van de nieuwe i20 is te danken aan zijn lagere daklijn (-24 mm) en toegenomen breedte (+30 mm). De lengte is met 5 mm fractioneel toegenomen, evenals de wielbasis (+10 mm). De krachtige uitstraling wordt verder versterkt door de nieuw ontworpen 17-inch lichtmetalen wielen.

Verder valt het nieuwe exterieurdesign op door een sportieve voor- en achterbumper, een nieuwe grille, een krachtige karakterlijn op de flanken en uniek ontworpen C-stijlen. De nieuwe lichtsignatuur versterkt de visuele breedte van de auto en zorgt tegelijkertijd voor extra moderniteit en een premium-uitstraling.

Nieuwe motoren met verbeterde prestaties en efficiency

Aan de top van het motorengamma van de nieuwe Hyundai i20 staat de 1.0 T-GDi benzinemotor in twee vermogensvarianten: 100 pk of met 120 pk en 48-volt mild-hybrid-technologie. Dit zorgt voor 3 tot 4 procent brandstof- en CO2-besparing.

De versie met mild-hybrid-technologie is naar wens leverbaar in combinatie met een 7-traps automaat of een nieuw ontwikkelde handgeschakelde zesversnellingsbak (iMT). Deze intelligente transmissie ontkoppelt de motor van de transmissie als de bestuurder het gaspedaal loslaat. Hierdoor gaat de auto in een vrijloopmodus voor extra brandstofbesparing.

De 1.0 T-GDi met 100 pk zonder mild-hybrid technologie is standaard gekoppeld aan een reguliere, handgeschakelde zesversnellingsbak en optioneel beschikbaar met een 7-traps automaat. De basisversie van de nieuwe Hyundai i20 wordt aangedreven door een 1.2 MPI viercilinder benzinemotor met 84 pk met handgeschakelde vijfversnellingsbak.

De efficiënte aandrijftechniek in combinatie met het 4 procent lagere gewicht van de nieuwe Hyundai i20 ten opzichte van de vorige generatie, zorgt voor zeer concurrerende CO2-waarden in deze klasse.

Afbeelding galerij

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy