woensdag, 26 februari 2020

Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+

Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ © Daimler
Opnieuw snel nieuws uit Affalterbach. Vandaag presenteert AMG de nieuwe Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+.


De 2,0 liter motor is de krachtigste in serie geproduceerde viercilinder turbomotor en komt er in twee smaken. Het “basismodel” levert 387 pk, en is al krachtiger dan het vorige model. Het S-model doet het met 421 pk. De actieve, volledig variabele vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+ geeft het vermogen wiel-selectief door aan de achteras via AMG TORQUE CONTROL en vormt zo de basis voor de beste tractie onder alle rijomstandigheden. Dit wordt mogelijk gemaakt door een nieuw achterasdifferentieel met twee lamellenkoppelingen – één voor elk achterwiel. De automatische transmissie met dubbele koppeling AMG SPEEDSHIFT DCT 8G verdeelt het vermogen binnen een fractie van een seconde, al naargelang de rijsituatie.

Met een vermogen tot 421 pk is de volledig nieuwe Mercedes-AMG 2,0 liter motor momenteel de krachtigste viercilinder met turbo ter wereld die in serie wordt geproduceerd. Mercedes-AMG heeft het vermogen van de vorige motor met 40 pk verhoogd. Ook het maximumkoppel is toegenomen, van 475 naar maar liefst 500 Nm.

De nieuwe compacte sportmodellen sprinten van 0 tot 100 km/h in recordtijd: de GLA 45 S 4MATIC+ heeft hiervoor slechts 4,3 seconden nodig, het basismodel GLA 45 4MATIC+ 4,4 seconden. De topsnelheid van het basismodel is elektronisch begrensd op 250 km/h, terwijl het S-model af fabriek een topsnelheid van 270 km/h heeft.

Ook het exterieur van de nieuwe GLA 45 wekt emotie op: de lange motorkap met powerdomes, de compacte raamsectie en de gespierde schouderpartij boven de wielkasten laten duidelijk zien dat dit model over sportwagengenen beschikt. De AMG-grille met verticale lamellen maakt duidelijk dat de nieuwkomer tot de AMG Performance-familie behoort. De high-performance led-koplampen behoren tot de standaarduitrusting. De opvallende uitstraling van de auto wordt ook versterkt door de voorspatschermen met brede wielkasten en de grote luchtinlaten met inzetstukken in de lamellen in zilverchroom. De frontsplitter in zilverchroom dient om de luchtstroom en daarmee de aeroperformance te optimaliseren.

Het achteraanzicht wordt gekenmerkt door twee ronde dubbele uitlaatsierstukken (82 mm diameter) en de brede achterskirt. Het S-model onderscheidt zich door de grotere, ovale uitlaatsierstukken met een diameter van 90 mm, die vanbinnen geribbeld zijn en het opschrift ‘AMG’ dragen.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy