Om hun klanten extra online service te bieden en het dealernetwerk verder te digitaliseren, lanceren Renault en Dacia de “Live Chat”-dienst waarmee bezoekers van de websites van beide merken rechtstreeks kunnen communiceren met verkoopadviseurs.
Renault en Dacia willen hun (potentiële) klanten een extra dienst bieden, en lanceren ze via Renault.be en Dacia.be een rechtstreekse contactmogelijkheid met verkoopadviseurs van het Belgische dealernetwerk. Via die chatfunctie kan informatie opgevraagd worden over de modellen, kan hulp geboden worden bij het configureren van een auto of kan een brochure of offerte aangevraagd worden. Dat gebeurt door middel van een live videoverbinding met een merkvertegenwoordiger vanuit de showroom.
De verkoopadviseur kan van zijn PC trouwens overschakelen naar zijn smartphone met camera om op die manier de klant virtueel een live rondleiding van de auto te geven, als de klant dat wenst.
De nieuwe dienst is onmiddellijk beschikbaar en je hebt er geen extra software of toepassing voor nodig. Wie meer info wil kan terecht op
Renault en
Dacia voor meer informatie.
Live Chat past in de “Easy Life”-visie van Renault waarmee de Franse constructeur de klanten een gemakkelijke en laagdrempelige ervaring wil bieden en is een bijkomend instrument om in het kader van de bestrijding van het coronavirus klanten de mogelijkheid te geven om het showroombezoek te vervangen door een kwaliteitsvolle digitale interactie.