donderdag, 24 september 2020

Hyundai heeft de i30 N vernieuwd en verbeterd

Hyundai heeft de i30 N vernieuwd en verbeterd © Hyundai
Hyundai presenteert de vernieuwde Hyundai i30 N. De auto heeft een verbeterd design, een nieuwe achttrapstransmissie met dubbele natte plaatkoppeling (N DCT) en geavanceerde en vernieuwde assistentie- en veiligheidssystemen die de bestuurder een nog beter gevoel van de auto geven. Met allerlei nieuwe systemen die het rijgedrag verbeteren, is de vernieuwde Hyundai i30 N een sportauto die berekend is op zowel dagelijks gebruik als op inzet op het circuit.

 

05 Hyundai i30 NHet design van de vernieuwde Hyundai i30 N is samen te vatten in drie woorden: prestaties, emotie en uitstraling. De vernieuwingen zijn exclusief voor de Hyundai i30 N en allemaal gericht op het bieden van optimale dynamiek en prestaties. Het kenmerkende N-logo in de brede grille valt direct op. Met zijn specifieke, strakke gaaswerk doet de grille denken aan een vliegtuig en zorgt die voor optimale koeling van de motor. Het N-logo komt ook terug op de wielen.
01 Hyundai i30 N

Andere verfraaiingen zijn onder meer de nieuwe LED-koplampen met V-vormige dagrijverlichting (DRL). De hoeken van de bumpers – die zijn voorzien van opvallende aerodynamische vinnen – bevatten de zogenoemde air curtains die de luchtstroming optimaliseren en turbulentie in de wielkasten reduceren.
08 Hyundai i30 NInterieurdesign verbindt bestuurder met zijn auto

Het interieur van de vernieuwde Hyundai i30 N zorgt ervoor dat de bestuurder zich optimaal verbonden voelt met de auto. Het instrumentarium omvat onder meer een actief en met LED’s aangegeven rood gemarkeerd toerengebied, dat varieert onder invloed van de temperatuur van de motorolie, en een schakelindicator die aangeeft wanneer de bestuurder het best kan schakelen. De Hyundai i30 N is ook leverbaar met een verwarmbaar stuurwiel en verwarmbare voorstoelen.

Net als zijn voorganger is ook de vernieuwde i30 N voorzien van sportieve metalen pedalen en Performance Blue-stikwerk in het interieur. Nieuw zijn de veiligheidsgordels met Performance Blue-accenten. Het interieur is uitgevoerd in volledig zwarte stoffen bekleding; optioneel is stoelbekleding in kunstleer en -suède.

Voor het eerst zijn optionele lichtgewicht N-sportstoelen leverbaar in de Hyundai i30 N. Deze speciaal ontwikkelde kuipstoelen uit één stuk zijn 2,2 kg lichter dan de standaardstoelen. De geprononceerde wangen bieden optimale zijdelingse steun. Deze zogenoemde N Light Seats zijn bekleed met premium leder en alcantara met stiksels in Performance Blue én voorzien een verlicht N-logo op de geïntegreerde hoofdsteunen.
09 Hyundai i30 N

Verbeterde motor levert een nog intenser autosportgevoel

De Hyundai i30 N wordt aangedreven door een 2.0-liter turbomotor die gekoppeld is aan ofwel een handmatig te bedienen zesversnellingsbak (6MT) of – voor het eerst – een achttraps N DCT-transmissie met dubbele natte plaatkoppeling. In de standaarduitvoering heeft de vernieuwde Hyundai i30 N met 6MT een vermogen van 250 pk en een maximumkoppel van 353 Nm.

Klanten kunnen ook kiezen voor de optie Performance Package, waarmee de motor een vermogen heeft van 280 pk en een koppel van 392 Nm (resp. 5 pk en 39 Nm meer dan de vorige versie met Performance Package). Deze uitvoering is eveneens leverbaar met de 6MT en de N DCT-transmissie.

Van beide uitvoeringen ligt de topsnelheid op 250 km/u. Met het Performance Package vergt de acceleratie van 0 naar 100 km/u slechts 5,9 seconden en dat is 0,2 seconden of 3 procent sneller dan de vorige versie.
04 Hyundai i30 N

N DCT maakt de vernieuwde i30 N nog leuker om te rijden

De achttraps N DCT-transmissie met dubbele natte plaatkoppeling maakt allerlei supersportieve rijsystemen mogelijk, waardoor de Hyundai i30 N nog fijner is om te rijden. N DCT is een zogenoemde ‘natte’ transmissie, wat inhoudt dat de componenten van de koppeling met olie worden gekoeld. Dat reduceert de frictie en maakt het mogelijk meer koppel over te brengen. Deze nieuwe transmissie-optie is ontworpen om het prettige karakter van een handmatig bediende versnellingsbak te combineren met het gebruiksgemak van een automaat. De bestuurder kan kiezen voor een handmatige modus en schakelen via de versnellingshendel of de schakelpaddels achter het stuur. Met die laatste kan de bestuurder schakelen zonder zijn handen van het stuur te halen. Als hij toch met de versnellingshendel wil schakelen, kan hij die achterwaarts trekken om op te schakelen en vooruit duwen om terug te schakelen.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy