dinsdag, 17 maart 2015

Nieuw tijdperk voor SsangYong

Met de dynamisch gelijnde Tivoli introduceert SsangYong een volledig nieuwe urban SUV in het B-segment. Hij maakt gebruik van een monocoqueconstructie en belichaamt SsangYong’s ontwikkelingsfilosofie “Robust, Specialty and Premium”. Zijn onderstel is helemaal nieuw, net als zijn koetswerk en zijn twee motoren.
De Europees ogende Tivoli bindt wereldwijd de strijd aan in het segment van de compacte SUV’s met als sterkste wapens een uitzonderlijk veiligheidsniveau, verrassend veel binnenruimte, een meer dan rijkelijke uitrusting en uitgebreide personalisatiemogelijkheden.

De Tivoli is het resultaat van topdesign gecombineerd met functionaliteit en gebruiksgemak. Hij richt zich tot de stijlbewuste klant die vorm en functie wil combineren in zijn nieuwe auto. 

De steeds sterker wordende downsizingtrend in Europa, waar meer en meer gezocht wordt naar value for money, is het resultaat van de aanhoudende economische druk en de wereldwijd toegenomen regelgeving. Dit heeft ervoor gezorgd dat het segment van de compacte SUV’s in 2014 20% van de totale SUV-markt uitmaakte - en naar verwachting zal het segment nog verder groeien. 

Wereldwijd is er een stijgende vraag naar milieuvriendelijke en erg zuinige auto’s. Om aan deze vraag tegemoet te komen biedt de Tivoli erg competitieve verbruiks- en CO2-uitstootniveau’s. Daardoor zal SsangYong kunnen concurreren met de grote autoconstructeurs en zal het zijn marktaandeel kunnen uitbreiden in de hele (ook Europese) SUV-markt, en niet alleen in het SUV B-segment. 

De Tivoli is het eerste nieuwe model dat wordt gelanceerd na de fusie van SsangYong en Mahindra & Mahindra. Hij is het resultaat van 42 maanden ontwikkelingswerk en een investering van 350 miljard Koreaanse won (280 miljoen Euro) en zet volop in op design, betrouwbaarheid, veiligheid, interieurruimte en praktische bruikbaarheid. Ook het feit dat hij beschikbaar is met vierwielaandrijving is een pluspunt ten opzichte van de andere SUV’s in het segment.

SsangYong kan bogen op een aanzienlijke expertise op gebied van ontwerp en bouw van dieselmotoren. Die heeft de constructeur integraal aangewend om de nieuwe 1.6-liter eXDi160 dieselkrachtbron te ontwikkelen met het oog op sterke prestaties, een minimale uitstoot en een verzorgde geluiddemping. Hetzelfde geldt voor de nieuw ontwikkelde 1.6-liter e-XGI160 benzinemotor. Beide krachtbronnen kunnen naar keuze gekoppeld worden aan een manuele of automatische overbrenging, en twee- of vierwielaandrijving. 

De veiligheid van de inzittenden was een topprioriteit voor deze auto, en de Tivoli biedt best in class-standaarden met onder meer zijn zeven airbags – voor de passagiers voorin, zij- en gordijnairbags én een knie-airbag voor de bestuurder. Hij beschikt ook over een multifunctioneel ESP (Electronic Stability Program), Active Rollover Protection, Brake Assist, Hill Start Assist en ESS (Emergency Stop Signal), een bandendrukcontrolesysteem en een gordeldrachtverklikker op elk van de vijf zitplaatsen.

Klanten die op zoek zijn naar praktische bruikbaarheid zullen blij zijn te vernemen dat de Tivoli tot de ruimste auto’s in zijn klasse behoort, zowel wat interieur als wat koffervolume betreft, terwijl er ook heel wat bergvakken voorzien zijn. Omdat (vooral de jeugdige) bestuurders steeds meer belang hechten aan personalisatie, voorziet SsangYong zes kleurkeuzes voor de achtergrond van het instrumentencluster, alsook acht aantrekkelijke koetswerkkleuren en twee kleurkeuzes voor het interieur (beige of zwart), dat naar keuze wordt uitgevoerd in stof, kunstleder/stof of leder. Wie helemaal voor chic en trendy wil gaan, kan als optie voor een rood interieur gaan. Dankzij zijn Smart Steer-systeem zijn nog meer keuzes mogelijk, met drie vrij te kiezen verschillende stuurafstellingen.

De Tivoli met benzinemotor zal vanaf mei in Europa en de rest van de wereld te koop zijn, de diesel- en vierwielaangedreven versies volgen in juli.

Afbeelding galerij

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy