woensdag, 01 december 2021

Nieuwe Opel Astra Tourer meteen als plug-inhybride leverbaar

Geschreven door  Dieter Quartier
Nieuwe Opel Astra Tourer meteen als plug-inhybride leverbaar © Stellantis
In het Europese zakelijke segment kun je als volumeconstructeur niet om een breakversie heen, al krimpt de markt jaar na jaar. Opel brengt dus ook een Tourer-versie van de nieuwe Astra op de markt, die meteen ook aan de stekker kan. 


1Opel 517753 CopyMet een formaat van 4.642 x 1.860 x 1.480 mm (L x B x H) en een tildrempel van zo’n 600 mm is de nieuwe Astra Sports Tourer een echte alleskunner, die een sportief design combineert met een efficiënte en doordachte lay-out. De nieuwe Astra Sports Tourer heeft een wielbasis van 2.732 mm, een toename van 70 mm ten opzichte van de vorige generatie en 57 mm meer dan de onlangs gelanceerde nieuwe Astra hatchback. 

Flexibiliteit in de kofferruimte

Met de achterbank in gebruik heeft de laadruimte van de nieuwe Astra Sports Tourer een inhoud van 608 liter. Wanneer de achterbank wordt neergeklapt, groeit het laadvolume tot  1.634 liter. Standaard beschikt de auto over een achterbank waarvan de rugleuning in de verhouding 40:20:40 kan worden neergeklapt, waarna een volledig vlakke laadvloer ontstaat.  In het geval van de plug-inhybride versies snoept de batterij 60 liter af van het koffervolume, wat al bij al meevalt. De inhoud van de laadruimte bedraagt met andere woorden 548 tot 1.574 liter.

Voor nog meer praktisch gemak en veelzijdigheid kunnen de versies met een benzine- of dieselmotor worden besteld met de Intelli-Space verstelbare laadvloer die met slechts één hand heel eenvoudig in een hogere of lagere positie of onder een hoek van 45 graden kan worden geplaatst. Zowel in de hoogste als in de laagste positie kan het afdekscherm van de laadruimte onder de laadvloer worden opgeborgen, waardoor opgeborgen spullen aan het zicht worden onttrokken.
1Opel 517757 CopyDigitale cockpit met Pure Panel

Wat betreft het interieur is eveneens een grote stap voorwaarts gemaakt. Zo biedt onder meer het volledig digitale Pure Panel de inzittenden een pure, intuïtieve rijbeleving. De bediening ervan geschiedt via het grote, centraal geplaatste touchscreen en werkt net als bij een smartphone. Belangrijke functies als de airco kunnen gelukkig nog steeds worden geselecteerd via afzonderlijke knoppen. Bovendien zijn allerhande telefoonkabels overbodig in de nieuwe Astra Sports Tourer, want de auto is standaard voorzien van draadloze Apple CarPlay en Android Auto.

Benzine, diesel, plug-inhybride

De Astra Tourer is verkrijgbaar met het volledige spectrum aan aandrijfmogelijkheden – behalve elektrisch. De vermogens variëren van 81 kW (110 pk) tot en met 96 kW (130 pk) voor de benzine- en dieselversies, terwijl de plug-inhybride 180 pk systeemvermogen levert. Een handgeschakelde zesversnellingsbak is standaard op de benzine- en dieselmodellen. De klant die liever de optionele achttrapsautomaat wenst, is vooralsnog aangewezen op de krachtigste motorisaties. De plug-inhybrides beschikken altijd over deze achttrapsautomaat, weliswaar in aangepaste vorm: de koppelomvormer wordt vervangen door een natte meerschijvenkoppeling.

Prijzen van de Tourer zijn nog niet vrijgegeven, maar gebaseerd op het verschil tussen de vorige Astra Tourer en Astra 5-deurs moet je rekenen op een supplement van € 1.100 inclusief btw.

Advies voor uw volgende bedrijfswagen?

Op zoek naar de ideale laadoplossing?

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy