vrijdag, 17 oktober 2014

Start van een nieuw designtijdperk in L.A

Audi, toonaangevend merk op het vlak van autodesign, luidt een nieuw designtijdperk in. Op de Los Angeles Auto Show, die op 19 november begint, presenteert het merk met de vier ringen het eerste studiemodel van de hand van de nieuwe designchef, Marc Lichte.

Voor Marc Lichte (45), die in februari van dit jaar tot Head of Audi Design benoemd werd, spelen de merkwaarden van Audi – sportiviteit, lichtgewichtconstructie en quattro-aandrijving – een prominente rol in het design van toekomstige modellen. Met een nieuwe vormtaal boordevol emotie zet Marc Lichte de technische competentie en compromisloze productkwaliteit van Audi extra kracht bij. Het design zal een nog sterkere uiting worden van progressieve technologie.

De conceptauto op de Los Angeles Auto Show markeert de start van een nieuw designtijdperk voor Audi, zowel op het gebied van exterieur als interieur.

Marc Lichte werd op 9 augustus 1969 geboren in Arnsberg, gelegen in het Duitse Sauerland. Hij begon zijn carrière in 1996 bij Volkswagen AG, terwijl hij op dat moment nog Transportdesign studeerde aan de universiteit van Pforzheim.

Nadien ging hij binnen de onderneming aan de slag als exterieurdesigner, alvorens hij in 2006 benoemd werd tot hoofd van de exterieurdesignstudio. Bij Volkswagen werkte Marc Lichte onder andere aan de vormgeving van seriemodellen als de
Golf 5, 6 en 7, de Passat 6, 7 en 8, de Touareg en de Phaeton.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy