Het huidige Dacia-aanbod is succesvoller dan Renault ooit had kunnen hopen en biedt aan een groeiend aantal consumenten de mogelijkheid om met een eigen, nieuwe auto te rijden. Bij Dacia wordt bewust gekozen voor een erg aantrekkelijke prijszetting, en dat blijkt te lonen, want in de voorbije vijftien jaar is het Dacia-aanbod van één model (de Logan) gegroeid naar een heel gamma, waarvan de Sandero het kernmodel is en sinds 2017 de bestverkochte auto van Europa op de particuliere markt.
Deze maand begint voor Dacia een nieuw hoofdstuk met de lancering van 3 nieuwe modellen die gemoderniseerd zijn maar nog steeds passen in de geest van het merk.
De derde generatie van de Sandero, Sandero Stepway en Logan werd volledig heruitgevonden. Volgens Dacia zijn het vernieuwde incarnaties van de geest van hun voorgangers. Ze beloven opnieuw uit te pakken met een onklopbare prijs en compacte buitenafmetingen maar zijn moderner, beter uitgerust en veelzijdiger terwijl het merk er prat op gaat dat ze niet inboeten aan de basisprincipes van eenvoud en betrouwbaarheid.
Nieuwe Sandero
Met zijn opvallende schouders en wielkasten heeft de nieuwe Sandero een sterke persoonlijkheid en ziet hij er robuust uit. Zijn algehele lijn is echter vloeiender, dankzij een meer hellende voorruit, een lagere en aflopende daklijn en de op het einde van het dak geplaatste radioantenne. Hoewel zijn bodemvrijheid gelijk bleef lijkt de nieuwe Sandero lager te zijn en steviger op zijn wielen te staan, mede dankzij het bredere spoor.
Nieuwe Sandero Stepway
Met zijn verhoogde bodemvrijheid is de Sandero Stepway de allrounder in het Dacia-gamma. Aan de buitenkant roept het assertieve ontwerp noties van vrije tijd en avontuur op. Het imago en en het crossover-DNA van de nieuwe Sandero Stepway worden versterkt door de toegenomen verschillen ten opzichte van de Sandero. Hij is aan de voorkant onmiddellijk herkenbaar door een specifieke motorkap, het chromen Stepway- logo onder de grille en gebogen vleugels boven de mistlampen.
Nieuwe Logan
Het silhouet van de nieuwe Logan, die ook volledig opnieuw is ontworpen, werd vloeiender en dynamischer, iets langgerekter. De vloeiende daklijn, de radioantenne aan het einde van het dak en het wat kleinere zijdelingse glasoppervlak dragen bij aan het dynamischere voorkomen. De Y-vormige lichtsignatuur, de wielen en het meer kwalitatieve ontwerp van bepaalde elementen zoals de deurklinken zijn identiek aan die van de nieuwe Sandero.
Originele lichtsignatuur
De voor- en achterlichten van de drie nieuwe modellen wijden Dacia's nieuwe Y-vormige lichtsignatuur in waardoor deze derde generatie een sterke identiteit heeft. Zowel de voor- als de achterlichten zijn met elkaar verbonden door een horizontale lijn die zich uitstrekt tot in hun respectievelijke lichtlijnen, wat helpt om de modellen er breder te laten uitzien.
Op 29 september zal Dacia alle informatie over de nieuwe Sandero, Sandero Stepway en Logan vrijgeven.
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853