Een rijbereik van 450 kilometer, 166 kW ofte 226 pk aan vermogen, een optrektijd van zeven seconden: deze voorbode van de VW ID.2 kan mooie geloofsbrieven voorleggen. De toekomstige “elektrische VW Polo” is de eerste B-segmenter die onder de 25.000 euro duikt en emissievrij rijden eindelijk toegankelijk én praktische haalbaar moet maken voor een breed publiek.
ID.2All, zo heet de conceptcar van de toekomstige stadswagen die Volkswagen momenteel ontwikkelt. Hij rust op een nieuw voorwielaangedreven platform, MEB Entry genaamd, en is een van de tien nieuwe elektrische modellen die Volkswagen tegen 2026 zal lanceren.
Het MEB Entry-platform staat synoniem met efficiënte aandrijf-, batterij- en laadtechnologie volgens VW. De elektromotor levert 166 kW / 226 pk en zou een WLTP-actieradius van 450 kilometer bieden. Bij DC-snellaadstations kan de batterij in 20 minuten van 10 tot 80 procent worden opgeladen. Thuis of aan een gewoon laadpunt kan hij met 11 kW laden. Specificaties van de accu wilde VW nog niet kwijt.
“De productieversie van de ID. 2all wordt een volwaardig elektrisch voertuig voor elke dag van het jaar. Een typische Volkswagen met voldoende ruimte en een grote actieradius, zodat de bestemming ook op lange trajecten zonder problemen kan worden bereikt. Dankzij het uiterst variabele MEB-platform zullen onze klanten ook in de prijsklasse rond 25.000 euro profiteren van de modernste technologieën. Volkswagen democratiseert hier opnieuw de vooruitgang. En dat is ook precies ons doel”, verklaarde Kai Grünitz, ontwikkelingsverantwoordelijke bij VW.
De VW ID.2 wordt in 2025 in de showrooms verwacht. Hij bevindt zich in het segment van de Peugeot e-208 en Opel Corsa Electric.
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853