De productie van Renaults sportieve coupé-SUV op Espace-basis wordt binnenkort opgestart. De Rafale komt er eerst als zelfopladende hybride en tegen het einde van dit jaar als plug-inhybride. De twee beschikbare outfits heten Techno en Esprit Alpine.
Met de Rafale mikt Renault duidelijk hogerop. Hij is 4,71 meter lang, 1,86 meter breed en 1,61 meter hoog en werd ontwikkeld op het CMF-CD-platform. Onder zijn dynamische proporties en krachtige lijnen verbergt deze coupé-SUV een royale interieurruimte en innovatieve uitrusting, zoals je in deze video kunt zien.
Het innovatieve, altijd optionele Solarbay-panoramadak maakt gebruik maakt van PDLC-technologie (Polymer Dispersed Liquid Crystal) en kan naar wens ondoorzichtig of transparant worden gemaakt. Het laat zich bedienen met gesproken commando's via Google Assistant of met de bedieningsknop.
Met zijn 200 pk sterke hybridemotor en zijn multimode-automaat behoort Renault Rafale tot de beste leerlingen van zijn segment op het vlak van rijbereik (tot 1.100 kilometer) en CO2-uitstoot (105 g/km, wat overeenstemt met een verbruik van 4,7 l/100 km). Over de prestaties wil Renault nog niets kwijt, maar als je weet dat de Espace met deze motor 8,8 seconden nodig heeft om tot honderd per uur te snellen…
Tegen het einde van het jaar zal Renault een E-Tech 4x4-versie met 300 pk aanbieden. Deze versie krijgt een extra elektromotor op de achteras, evenals een specifieke chassisafstelling, en wordt de krachtigste Renault in het gamma.
De basisprijzen werden vastgesteld op € 44.000 voor de uitvoering Techno en € 47.900 voor de uitvoering Esprit Alpine. De meerprijs van deze laatste omvat onder meer de 4Control Advanced-vierwielsturing, een elektrisch bediende kofferklep, het safety pack, 20-duimers met diamantlook, alcantara zetelbekleding en stoelverwarming.
De eerste exemplaren van de Renault Rafale zullen nog voor de zomer van 2024 worden afgeleverd.
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853