Vanaf 1 juni zullen alle concessiehouders in België en G.H. Luxemburg beide iconische automerken aanbieden onder één dak. Zo zijn Jaguar en Land Rover Hasselt onlangs gefusioneerd en zullen ook Jaguar en Land Rover Luxembourg binnen kort op éénzelfde adres worden aangeboden. Dit betekent ook dat er enkele bijkomende vestigingen worden geopend, zoals de concessie in Mons. Tegelijkertijd wordt er een nieuwe Corporate Identity (C.I.) ingevoerd die het toelaat beide Britse merken op een kwalitatieve wijze naast elkaar tentoon te stellen. Deze C.I. – intern gedefinieerd als “The New Arch” - maakt gebruik van een donkergrijze kleur (Sunshine Grey) aan de buitengevel en zal gradueel worden doorgevoerd bij alle Jaguar Land Rover verdelers in de wereld.
Dit Dual Brand representatieplan, dat gepaard gaat met de sterke volumegroei die beide merken de laatste jaren gekend hebben, zorgt voor een verhoogde rentabiliteit voor het Jaguar Land Rover verdelernetwerk. Klantervaring en merkbeleving blijven centraal staan in onze aanpak. Er wordt ook zwaar ingezet op het vlak van training en processen om deze op de hoogste pijl te houden.
Marc Bienemann, Managing Director Jaguar Land Rover Benelux, definieert deze nieuwe CI als “een stijlvolle en moderne omgeving waar beide merken als juwelen tot hun recht komen en waar gebruik wordt gemaakt van alle moderne technologieën om auto’s tot leven te brengen.” Hij vervolgt: “Hiermee komt een einde aan een tijdperk waar groen en wit de huisstijl van beide merken weerspiegelde. Om onze ambitieuze groeiplannen te kunnen realiseren, worden onze verdelers goed omkaderd en helpen wij hen om nóg meer discipline en structuur toe te passen in hun dagelijkse activiteiten.”
Jaguar Land Rover Belux sloot het fiscaal jaar (1 april – 31 maart) uiterst succesvol af. Jaguar verkocht 2.035 auto’s in Belgie en G.H. Luxemburg, de Land Rover verkoop steeg naar 7.888 auto’s.