Nieuws

© Maxus

Maxus eDeliver5 maakt het aanbod elektrische bestelwagens nog wat groter

02 december 2024
Door Alain Devos

Belgisch invoerder Astara voegt met de eDeliver5 nog een model aan het al rijke gamma (vooral) elektrische bestelwagens van Maxus toe. Hij staat op een nieuw platform en komt met een batterij van 64 kWh, die moet goed zijn voor een rijbereik tot 335 kilometer.

 

Het Chinese Maxus is al enkele jaren actief in Europa en dus ook in ons land. In de catalogus staan ook enkele personenwagens en zelfs een elektrische pick-up, met de recent voorgestelde eTerron9 komt er daar heel binnenkort nog een tweede bij. Het al verschillende kleine tot grote maten tellende bestelwagengamma wordt ook uitgebreid, de eDeliver krijgt een plaatsje tussen de eDeliver3 en de eDeliver7. MAXUS eDELIVER 5 04

335 kilometer rijbereik

Hij heeft evengoed een elektrische aandrijving, de motor van 163 pk en 240 Nm wordt gevoed door een batterij van 64 kWh. Maxus geeft een WLTP-verbruik van 21 kWh/100 km op, vandaar dus een rijbereik tot 335 kilometer. In stedelijk gebied, waar de snelheden natuurlijk een pak lager liggen, zou het 489 kilometer bedragen. Snelladen kan wel maar tot 70 kW, met wisselstroom lukt het thuis, op het werk of misschien bij een klant met 11 kW. 

Maxus gebruikt voor de eDeliver5 een nieuw en MILA-gedoopt platform, een modulaire en relatief lichte architectuur die heel wat mogelijkheden moet bieden. Er is (voorlopig) maar één koetswerklengte voorzien, voor ‘andere’ noden staan er zoals gezegd nog verschillende modellen in de catalogus. In de Single Cab is er plaats voor drie personen, er volgt later wel nog een Crew Cab met extra zitplaatsen. In het zogeheten L1-model is er een laadvolume van 6,6 kubieke meter beschikbaar, het laadvermogen bedraagt 1.125 kilo en er mag tot 1.500 kilo worden getrokken.MAXUS eDELIVER 5 05

Moderne retro

Nog enkele cijfers: de laadruimte is 2,65 meter lang en 1,25 meter breed. Er past dan ook een europallet in, een doorlaadluik maakt het mogelijk langere voorwerpen te vervoeren. Aan de achterkant zijn er twee deuren die in een hoek van 180 graden openen, in elke flank is er een schuifdeur met een lage laaddrempel. Het koetswerk oogt best wel hip en zelfs een beetje retro, ook al heeft Maxus natuurlijk geen echt verleden om naar te ‘knipogen’. Het interieur is zowel modern als vrij sober, er zijn een digitaal instrumentenbord en een aanraakscherm van 12,9 duim voor het infotainment. De eDeliver5 kost € 45.967,90, btw inbegrepen.MAXUS eDELIVER 5 03

Deel op

Lees meer over


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.