Nieuws

© Citroën

Met Citroën We Care wordt fabrieksgarantie uitgebreid naar acht jaar

16 januari 2025
Door Alain Devos

Voor de beste of dus langste garantieperiodes moet je bij de Aziatische automerken zijn. Het gaat dan van vijf tot zeven en in sommige gevallen zelfs tien jaar. Citroën plaatst er zich met zijn We Care nu netjes tussen, de Franse constructeur biedt voortaan tot acht jaar fabrieksgarantie aan. Er zijn wel enkele voorwaarden.

 

Wie op 9 januari van dit jaar een Citroën kocht, kreeg nog een contract met een fabrieksgarantie van twee jaar mee naar huis. Voor zowat alle Europese autobouwers is dat de ‘normale’ periode. Geprikkeld door de stunts van merken als onder meer Hyundai, Kia, Subaru, Suzuki en Toyota, die dus een veel langere garantie aanbieden, verlengt Citröen de zijne nu dus ook tot acht jaar. Ze is er voor de diverse onderdelen van de motor, de transmissie en de rest van de aandrijflijn. 

Vertrouwen herstellen 

Het gaat dan om nieuwe auto’s die vanaf 10 januari 2025 zijn besteld, die voor hun onderhoud enkel bij erkende Citroën-garages passeren en dat ook doen op vastgelegde momenten. De wagen wordt dan altijd automatisch gedekt tot de volgende onderhoudsbeurt. Dat kan dus tot maximaal acht jaar, de waarborg stopt wel als het voertuig 160.000 kilometer heeft afgelegd voor die termijn is verstreken. 

 De garantie wordt na elke onderhoudsbeurt verlengd 

Het nieuwe aanbod zou het vertrouwen in het merk in elk geval weer wat kunnen herstellen. Bij Citroëns en ook andere Stellantis-modellen met zowat dezelfde mechaniek doken er de voorbije jaren al eens wat problemen op met onder meer de 1,2 liter grote PureTech-motoren. Daar was sinds kort wel al een terugbetaling van de herstelkosten voor voorzien.

Deel op


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.