Nieuws

Renault introduceert met rnlt een nieuw distributieconcept voor de stad

19 april 2024
Door Alain Devos

Renault breidt zijn distributienetwerk uit met een nieuw verkooppuntconcept. Het werd rnlt gedoopt en krijgt een prominente plaats in de echte stadscentra, waar het bezoekers een unieke en immersieve ervaring wil bieden in de wereld van het Franse merk. De eerste vestiging werd al geopend in hartje Parijs, er komen er ook in andere wereldsteden en tegen september 2024 zelfs in Brussel.

 

Grote toonzalen en dito werkplaatsen langs grote avenues en dus makkelijk bereikbaar, dat is natuurlijk een tendens die we al vele jaren kennen. Niet alleen in de autosector trouwens, ook elektronica-, kleding- en nog wel wat andere handelszaken gaan voor zo’n makkelijke toegang en voldoende parkeermogelijkheden. In de autohandel zorgde die evolutie er wel voor dat er in de stads- en zelfs dorpskernen nog nauwelijks autoconcessies overblijven. Renault zet nu een stapje terug, met de opening van een reeks rnlt-verkooppunten.Renault introduceert met rnlt een nieuw distributieconcept voor de stad 03

Zonder klinkers

Het gaat daarbij duidelijk niet alleen meer om een ‘geschikte’ ruimte voor het onderhandelen van een prijs en het tekenen van een verkoopsovereenkomst. Het is de bedoeling dat potentiële klanten er zich echt laten onderdompelen in de wereld van het merk Renault, daarmee ken je dan trouwens ook meteen de betekenis van die immersieve ervaring waar de constructeur het over heeft. De rnlt-punten, een naam die een soort ‘samentrekking’ van Renault (zonder klinkers) is, krijgen een heel moderne uitstraling. Het worden wel compacte vestigingen, dat heeft ongetwijfeld ook wel wat te maken met de hoge huurprijzen die in de meeste stadscentra moeten worden betaald. Renault introduceert met rnlt een nieuw distributieconcept voor de stad 02

Ook in Brussel

Zo werd een eerste rnlt-punt geopend op de chique en peperdure Boulevard Haussmann in Parijs, op de planning staan er ook nog voor onder meer Berlijn, Londen, Madrid, Milaan, Rome, Rotterdam, Medellin (dat is in Columbia), Seoel (Zuid-Korea) en dus ook Brussel. Daar zou men tegen september van dit jaar de deuren willen openen. De punten krijgen steeds een strategische ligging in dus het ‘absolute’ centrum van de stad, of toch in drukke winkelcentra. Men wil er echt zo dicht mogelijk bij de stedelijke consument geraken, met een optimale toegankelijkheid én maximale zichtbaarheid.Renault introduceert met rnlt een nieuw distributieconcept voor de stad 04

The Originals Renault

Renault zegt er technologie en passie te willen samenbrengen. Zowel potentiële klanten als nieuwsgierige bezoekers zullen er altijd twee tot drie recente modellen kunnen zien en ook ontdekken wat Renault inzake design, innovatie en gebruiksvriendelijkheid allemaal in de aanbieding heeft. Elke vestiging zal ook over een winkel van The Originals Renault beschikken, waar kleding, miniaturen en accessoires te koop worden aangeboden. Er zal meestal wel een link zijn met reeds bestaande en klassieke(re) Renault-verkooppunten in de rand van de stad, waar klanten dan terechtkunnen voor het volledige aanbod van verkoop- en naverkoopdiensten, testritten, leveringen, onderhoud en herstellingen, enz. De Brusselse vestiging zal worden uitgebaat door KEOS Brussels, een bedrijf dat deel uitmaakt van de Groep Emil Frey die in de hoofdstand al de merken van Renault Group vertegenwoordigt.

Deel op

Lees meer over


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.