Nieuws

© JLR

Technische upgrade voor de Land Rover Discovery Sport

15 december 2021
Door Stijn Blanckaert
Land Rover geeft zijn Discovery Sport-SUV een technische update. Hij wordt leverbaar met schonere diesels, de plug-inhybride ziet zijn uitstoot dalen, het Pivi Pro-infotainmentsysteem van de nieuwste generatie maakt ook op dit model zijn opwachting en een speciale reeks komt het gamma aanvullen. 



03 Land Rover Discovery Sport pakt uit met efficientere plug in hybrid en schonere ingenium dieselmotorDe Discovery Sport wordt verkrijgbaar met een nieuwe generatie Mild Hybrid-dieselmotoren uit de Ingenium-familie. De viercilinder is er met 163 pk (de D165) en 204 pk (als D200) en werd efficiënter en zuiniger. De CO2-uitstoot van de diesel begint bij 166 g/km en het verbruik bedraagt 6,3 l/100 km volgens de WLTP-norm. De vernieuwing zit in het gebruik van de nieuwste Mild Hybrid-technologie (MHEV) met een accu die tijdens het vertragen energie recupereert die anders verloren gaat.

De oplaadbare hybride P300e werd ook opnieuw gehomologeerd en zag daarbij zijn CO2-uitstoot volgens de WLTP-norm dalen van 44 g naar 34 g en pakt zo ook uit met een nog lager normverbruik dat nu 1,5 l/100 km bedraagt in plaats van 2,0 l/100 km voorheen.

Urban Edition

De Discovery Sport wordt ook verkrijgbaar als Urban Edition. Die speciale reeks op basis van de R-Dynamic onderscheidt zich door designelementen in schaduwaluminium, niet-lederen zetels in Luxtec-suède en een zwart contrasterend dak. De Urban Edition is verkrijgbaar in vijf verschillende koetswerkkleuren.

De Discovery Sport is in België beschikbaar vanaf € 40.045. Kopers krijgen de keuze uit de uitrustingsniveaus Discovery Sport, S, SE, R-Dynamic S, R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE en de nieuwe Discovery Sport Urban Edition

Pivo Pro-infotainment

Verder maakt het moderne Pivi Pro-infotainmentsysteem van Land Rover nu ook zijn opwachting in de Discovery Sport. Dit veel modernere, snellere en gebruiksvriendelijkere infotainmentgeheel met navigatiesysteem wordt mogelijk gemaakt door de nieuwe elektrische voertuigarchitectuur EVA 2.0 en is standaard op alle uitvoeringen.

De Discovery Sport beschikt daarnaast nog over een hele reeks nieuwe rijhulpsystemen zoals de Rear Traffic Monitur met automatische remfunctie, de Rear Collision Monitor met radarsensoren die de achterzijde van de auto controleren en een optionele 3D-omgevingscamera die bij snelheden tot 30 km/h toont wat er rond de auto gebeurt.

Die nieuwe systemen vullen de reeds beschikbare ClearSight Ground View en ClearSight-binnenspiegel aan.

Advies voor uw volgende bedrijfswagen?

Op zoek naar de ideale laadoplossing?

Deel op

Stijn Blanckaert

Stijn Blanckaert (°1974) is al van kindsbeen af gepassioneerd door auto’s en maakte er zijn beroep van. Hij houdt van pk’s, of ze nu uit een V8 of een elektromotor rollen… Na jaren in de leasing- en fleetsector schrijft hij sinds 2016 voor Autonieuws.be waar hij onder meer gespecialiseerd is in economisch nieuws.

© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.