De eerste A6 allroad dateert al van 1999, dus niet minder dan 20 jaar geleden. Wat gaat de tijd snel. De vierde generatie allroad quattro vormt opnieuw een ideaal compromis tussen een grote break en een SUV, voor wie niet kan kiezen dus…

De Renault Mégane R.S. Trophy-R is geen auto voor beginnelingen. Dit is eigenlijk een echte competitieauto die toegelaten is op de openbare weg, een echte sportwagen, niet alleen door zijn looks, maar ook door zijn prestaties. Als “R” is hij nog eens 130 kilogram lichter dan de normale Trophy. Met een minimumgewicht van 1306 kilo levert dat een gewicht-vermogensverhouding van amper 4,35 kg per pk op. Exclusief is hij ook, want Renault bouwt er maar 500 genummerde exemplaren van. Kijk ook naar de video van de #RSDays
Voor wie door de bomen het bos nog ziet is er de gloednieuwe Skoda Kamiq, een compacte crossover en het derde SUV-model van de Tsjechische constructeur. Met een beetje verbeelding herken je een Skoda Scala met een verhoogd koetswerk. Van de merkdealers wordt vindingrijkheid verwacht om het jongste model te positioneren in een overbevolkt segment. Maar er is nog ruimte want de SUV-rage zit nog lang niet op het hoogtepunt. Zo groeide het populaire modelconcept het voorbije jaar nogmaals met 13 procent. 
Toen ik jong was, eind jaren tachtig, begin jaren negentig, was de Vitara een stoere compacte 4X4 die het terreinwerk niet schuwde. Dertig jaar later deelt de huidige Vitara nog maar weinig met die voorganger, als kleine SUV die weinig te zoeken heeft buiten de geasfalteerde paden. Is hij nog altijd leuk, nu dat avontuurlijke er niet meer bij is? 
Zoals de C-Klasse en de E-Klasse erg veel op elkaar gelijken en voor een leek moeilijk uit elkaar te houden zijn, is de nieuwe CLA Coupé eigenlijk een CLS op schaal 9/10. We kunnen dat moeilijk erg vinden, want net als de grote CLS is de CLA daarmee een prachtig gelijnde auto die unaniem lof oogst voor zijn design. Autonieuws voelde de (op de AMG-versies na) krachtigste versie, de 250 4MATIC, aan de tand, en reed ook even met de 180-basisuitvoering.
Je kan er niet meer omheen, SUV's zijn razend populair. De cijfers liegen niet: één op drie nieuwe auto’s in ons land is een SUV of Crossover. De Captur is op de markt sinds 2013 en groeide met 1,5 miljoen verkochte exemplaren uit tot de bestseller in zijn segment, ook vorig jaar behield hij deze positie en er werden wereldwijd meer dan 282.000 exemplaren van verkocht. Zijn opvolger staat binnenkort in de showroom. Die is in alle opzichten een maatje groter en luxueuzer uitgerust. De tweede generatie Captur is de eerste wereldauto van Renault en het eerste model van het merk met plug-in hybridetechnologie. 
Met de Juke introduceerde het merk in 2010 de eerste crossover-SUV in het B-segment. Hij liet zich opmerken door een originele, maar ook controversiële styling die evenveel lovers als haters had. Nu is het tijd voor de tweede Juke-generatie. Die behoudt zijn originaliteit, maar is een pak minder controversieel.

Audi biedt – hoe kan het ook anders- ook een extra sportieve versie aan van zijn kleinste SUV. De SQ2 is een peperdure compacte sport-SUV die met de tweeliter uit de Golf R en Cupra Ateca en zijn vierwielaandrijving razendsnel en efficiënt zou moeten zijn. Is dat ook zo? Autonieuws zocht het uit. 

Vorig jaar lanceerde SsangYong de van de Rexton-SUV afgeleide Musso pick-up. Deze opvolger van de Actyon Sports-pick-up probeert met een aantal SUV-kenmerken het verschil te maken in een drukbevochten segment. 
De Renault Zoë was de eerste en is nog altijd de meest verkochte elektrische gezinswagen op de Europese markt. Intussen heeft die het gezelschap gekregen van modellen die groter, sneller en vooral veel duurder zijn. De tweede generatie krijgt een nieuwe snoet aangemeten alsook een volledig hertekend interieur. De nieuwkomer bezit bovendien een groter rijbereik, meer vermogen en is voorzien van Renault Easy Connect.
Pagina 1 van 31

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy