Hyundai heeft zich tot doel gesteld om de nummer één in elektrische mobiliteit in Europa te worden en wil jaarlijks 560.000 elektrische en 110.000 waterstofauto’s verkopen. Dat moet snel werkelijkheid worden met het elektrische Ioniq-gamma, waarvan deze “5” de eerste is die op het volledig voor elektrische auto’s ontwikkelde E-GMP platform staat.

maandag, 02 augustus 2021

TEST: Porsche 992 GT3: Potige Smurf

De Porsche 911 is door zijn unieke geschiedenis en palmares zowat de meest tot de verbeelding sprekende sportwagen en binnen dat model zijn de circuitgerichte GT3’s (en de RS-uitvoeringen ervan) op hun beurt de versies die het grootste enthousiasme opwekken. Autonieuws reed met een knalblauw exemplaar en bleef daarmee niet onopgemerkt. 

Na de Ghibli is het de beurt aan de Levante, de “Maserati onder de SUV’s”, om zijn diesel in te ruilen voor een tweeliter op benzine met mild hybride ondersteuning. Wij gingen in de buurt van St Tropez na of die viercilinder bij de Levante past.

Dat Mercedes-Benz na de wake-up call van Tesla intussen helemaal is bijgebeend, lijkt in het geval van de EQS een understatement. Het topmodel van de elektrische EQ-familie haalt 780 km uit zijn batterij van 108 kWh, maar dat is lang niet alles waarmee deze revolutionaire reislimo indruk maakt.

Wie denkt dat de nieuwe Cinquecento een ‘vrouwenottoke voor rond de kerktoren’ is, moet zichzelf een plezier doen en een testrit boeken. Fiat heeft lang over zijn huiswerk gedaan, maar het resultaat is verrassend volwassen en veelzijdig.   
De nieuwe ‘C’ van Mercedes vormt op heel wat gebieden de nieuwe benchmark en met de komst van de 300e-versie verzet hij opnieuw enkele bakens. Deze PHEV haalt 100 km uit zijn batterij van 25,4 kWh, die deze keer wél optimaal werd geïntegreerd. 
De Tarraco e-Hybrid is de eerste geëlektrificeerde Seat-SUV en de tweede plug-in hybride Seat na de Leon. Hij combineert de functionaliteit en binnenruimte van de “gewone” Tarraco-uitvoeringen met de fiscaal voordelige en zuinige 245 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn die we kennen uit onder meer de VW Golf en Passat GTE.
Een wijs constructeur uit Beieren zei ooit: achterwielen dienen om aan te drijven, voorwielen om te sturen. Kun je jezelf dan nog serieus nemen als je een sportieve hatchback lanceert met voorwielaandrijving – en met de ti-benaming nota bene knipoogt naar illustere voorgangers met Heckantrieb?
In navolging van de Levante zijn nu ook de Ghibli en de Quattroporte verkrijgbaar als top-of-the-bill Trofeo-versie. Met een 3,8 liter grote, 580 pk sterke V8 dus. Daarmee bereiken beide berlines een hoogtepunt in hun carrière. Kwatongen beweren dat het vanaf nu enkel maar bergafwaarts kan gaan. Reden te meer om er volop van te genieten.
Neen, Quadrifoglio is geen soort pizza. Het is het Italiaanse woord voor klavertje vier, maar betekent daarom niet dat het om een ‘groene’ versie gaat. Al contrario: het klaverlogo wijst op de aanwezigheid van licht ontvlambaar materiaal onder de bevallige motorkap. 
Pagina 1 van 51

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy