Met de Mazda CX-30 voegt de Japanse constructeur een tweede model toe aan zijn succesvolle 3-reeks. De nieuwkomer positioneert zich tussen de CX-3 en CX-5 en combineert de stadsvriendelijke afmetingen van de eerste met de interieurruimte en functionaliteit van het tweede model. 

Toyota staat vooral bekend om zijn zuinige en betaalbare hybridemodellen, maar heeft ook een reputatie als het op sportwagens aankomt, al bestond het sportwagengamma van het merk de laatste jaren uit niet meer dan de GT86, een kleine sportcoupé die qua vermogen en prestaties echter geen vuist kan maken tegen de Porsche 718. Met de reïncarnatie van de Supra, in nauwe samenwerking met BMW, is daar een einde aan gekomen. De verwachtingen waren torenhoog, maar worden ze ook ingelost?

Na een eerste bescheiden poging, in de vorm van de vorige B-Klasse, is de EQC de eerste “echte” elektrische auto van Mercedes-Benz die van bij het begin als zodanig ontworpen is. Hij werpt zich op als een concurrent voor Audi’s e-tron en Jaguar’s I-PACE, en voor een stuk ook voor Tesla’s Model X.
Vanaf september lanceert Mitsubishi zijn vernieuwde ASX die uitstekend gewapend is om probleemloos en op een comfortabele manier de ronduit slechte staat van de Belgische wegen te trotseren. De nieuwkomer biedt veel auto voor zijn geld en is een sterk wapen in handen van de Japanse constructeur in zijn strijd om een plaatsje onder de zon in het hard bevochten marktsegment van de compacte SUV. 

Met 971 stuks was de Mitsubishi L200 van de vijfde generatie in 2018 nog steeds goed voor de tweede plaats in de hitlijst van de bestverkochte pick-ups in ons land. Van januari tot juli van dit jaar viel hij echter terug naar de vijfde stek. Het was dus tijd voor een nieuwe generatie. Die staat vanaf september in de showrooms, maar Autonieuws kon er al mee rijden op de internationale perspresentatie in de buurt van Malaga.

Neem een Porsche Cayenne en een grote rasp. Schaaf achteraan een stevig stuk weg en kijk, je hebt een Cayenne Coupé. Het leek ons interessant om eens na te gaan of de Coupé meer is dan een marketingvariant, en of hij misschien beter is dan de klassieke Cayenne?
donderdag, 22 augustus 2019

TEST: BMW 1-Reeks (2019): nieuw tijdperk

Voor een constructeur die voorwielaandrijving lange tijd als ‘wrong wheel drive’ bestempelde heeft BMW een flinke wending gemaakt. Want na de X1, X2 en 2-Reeks Active/Grand Tourer, heeft nu ook de nieuwe 1-Reeks zich tot de donkere zijde moeten bekeren. Of valt dat in de praktijk best mee?
Omdat ook bij BMW werk wordt gemaakt van het vullen van alle marktniches vonden de Beiers dat er boven de nochtans niet bepaald kleine X5 nog ruimte was voor een nog grotere, en nog hoger gepositioneerde SUV. Dat werd dan deze eerste generatie van de X7, door BMW gezien als het op hoge poten staande alternatief voor de 7-Reeks limousine. Zijn uiterlijk zorgde al voor heel wat controverse, over zijn rijkwaliteiten bestaat veel minder twijfel.
Ik beken. Zelfs voor een verwende autojournalist is het mogen testen van een nieuwe Porsche 911 hoe je het ook draait of keert telkens weer iets om naar uit te kijken. Omdat hij zo’n icoon is, de referentie onder de sportwagens en de jeugddroom van elke jongen (en meisje) met een beetje olie in de aderen. De nieuwste iteratie van de 911-familie heet “992”. We reden hem als Carrera S, de –voorlopig- krachtigste uitvoering.
Vergeet de Lexus GS, hier is de nieuwe ES. Voor ons is deze vervanger van de GS inderdaad nieuw, maar buiten Europa is het ES-gamma al lang een vaste waarde, en bovendien de best verkochte Lexus sedan wereldwijd. De dit jaar gelanceerde generatie is al de zevende. Lexus heeft de tekortkomingen van de vorige versies weggewerkt, en komt nu met een bijzonder volwassen product naar Europa. Natuurlijk als zelfopladende hybride, of wat dacht u?
Pagina 1 van 30

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy