Een kleine autoconstructeur met beperkte financiële middelen moet inventief zijn. Zo vaart het Japanse Mazda al decennia een eigen koers. Ook de jongste Mazda 3 is geen meeloper in het dicht bevolkte segment van de compacte gezinswagens. Maar aan het dictaat van de milieunormen ontsnapt de Aziatische autobouwer evenmin. Daarom is de Mazda 3 ook een beetje hybride. En er is nog meer fraais op komst.
Gloednieuw mag hij dan wel niet meer zijn, er moet toch een goeie reden zijn waarom de Superb al zo lang zo goed verkocht wordt. Wij zochten uit of die populariteit terecht is door een Combi met 150 pk sterke diesel en automaat in Sportline-livrei aan de tand te voelen.
Samen met McLaren is Aston Martin zowat het enige Britse merk dat in blakende gezondheid verkeert, en de nieuwe Vantage zal daar ongetwijfeld verder toe bijdragen als best verkopende Aston Martin tot de komst van de allereerste SUV van het merk later dit jaar. 
We testten vroeger al de S90 berline, nu was het tijd voor de V90-breakversie. Maar omdat Autonieuws het graag anders doet, kozen we voor de Cross Country-uitvoering van de V90, die wat hoger op zijn poten staat en daardoor een –op dit moment althans- zo goed als uniek aanbod op de markt vormt, als liefdeskind van de V90 break en de XC90-SUV.
Hoe kan je vandaag nog het verschil maken in het oerwoud aan compacte SUV’s? Skoda probeert het met de Karoq, die de concurrentie aangaat met de Tiguan en de Ateca uit eigen (Volkswagen-)huis, maar ook een hele reeks andere concurrenten het hoofd moet bieden.
Misleidend zijn ze wel, de letters “GT” in de modelbenaming van deze 6-Reeks. Dit is namelijk allesbehalve een GT, maar wat is het wel? Dat zochten we voor u uit aan het stuur van de 620d, met de tweeliter diesel instapmotor.
Met de Arteon, die de (Passat) CC opvolgt maar een nieuwe naam krijgt om zich duidelijker van zijn voorganger te onderscheiden en de premiumtoer op te gaan, heeft Volkswagen een aantrekkelijke vijfdeurscoupé in het gamma. Die kost echter een stuk meer dan de Passat, maar gebruikt wel dezelfde technologie. Is hij zijn meerprijs waard?
De vierde generatie van de BMW X5, de eerste “SAV” of Sports Activity Vehicle van BMW, mikt hoger dan ooit tevoren. Terwijl de voor binnenkort aangekondigde plug-in hybrideversie ongetwijfeld het meest verkocht zal worden in ons land, omwille van zijn voordelige fiscaliteit, heeft de 30d toch ook heel wat troeven, die jammer genoeg in de schaduw uitgespeeld zullen worden, omdat diesels vandaag nu eenmaal kop van jut zijn.
De i30 N was een regelrechte voltreffer. Als eerste worp van Hyundai’s N-divisie legde hij de lat meteen erg hoog, en toonde deze hot hatch zich al onmiddellijk in staat om de referenties uit het segment (denk aan de VW Golf GTI of de Honda Civic Type R) het vuur aan de schenen te leggen. Om ook tegemoet te komen aan de smaak van wie meer van een vijfdeurs-coupélijn houdt, introduceert het merk nu ook een N-afgeleide van de Fastback. Wij konden hem testen op het zonnige Gran Canaria.
Als ideale bedrijfswagen was de vorige A6 Avant alvast een succesnummer... De lat lag dus hoog voor de nieuwe generatie, des te meer omdat de nieuwe BMW 5 Touring en Mercedes E-Klasse Break bijzonder sterk voor de dag komen. Staat de A6 Avant met de drieliter diesel-topmotorisatie van 286 pk zijn mannetje naast deze premiumconcurrenten? Autonieuws doet de test.
Pagina 1 van 27

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy