SUV's zijn razend populair. De cijfers liegen niet: één op drie nieuwe auto’s in ons land is een SUV of Crossover. Wil je als constructeur succes boeken moet je minstens één SUV in de aanbieding hebben. Seat deed dat al met de compacte Arona en de middelgrote Ateca. Nu rondt Seat het aanbod van SUV's af naar boven met de Tarraco. 

Renault vernieuwt zijn modellen in een snel tempo. In het voorjaar kreeg de Scénic een upgrade, enkele weken geleden de Talisman, Espace en Koleos. Nu is het de beurt aan de Kadjar. 
Ford verkocht vorig jaar 24 procent meer SUV’s dan het jaar ervoor. Dat resultaat is vooral op het conto te schrijven van de succesvolle Kuga, en in mindere mate op dat van de kleine EcoSport en deze Edge, die na in 2016 gelanceerd geweest te zijn een midlife-update maar vooral ook een nieuwe dieselmotor kreeg. Wij testten hem bij de internationale perslancering in Zweden.
vrijdag, 23 november 2018

TEST: Cupra Ateca: bienvenida

Begin van dit jaar hebben we de geboorte gevierd van een nieuwe automerk dat zopas zijn eerste model heeft voorgesteld. De Cupra Ateca bouwt verder op de Seat Ateca en maakt hiervoor gebruik van de synergiemogelijkheden binnen de grote Duitse autogroep met als eindresultaat een zeer sportieve compacte SUV die ook geschikt is als coole gezinswagen. 
Een volumemerk dat succesvol wil zijn moet een breed spectrum bestrijken, van de kleine stadsauto tot de grote gezinswagen en SUV waarbij het element value for money het verschil maakt met de premiummerken. Dat verklaart de aanwezigheid van de succesvolle modellen Talisman, Espace en Koleos in het gamma van Renault. Voor het modeljaar 2019 heeft het trio een update gekregen. autonieuws.be was er bij en keek ernaar. 
Terwijl Tesla er na al die tijd nog steeds niet in geslaagd is om de Model 3, zijn betaalbare elektrische auto met een acceptabel rijbereik, naar Europa te verschepen, heeft Hyundai dat met de Kona Electric met zijn aangekondigd rijbereik van 482 km (WLTP) wel voor elkaar gekregen. Komt daarmee meteen ook een eind aan de “range anxiety” die veel potentiële kopers parten speelt? Autonieuws zocht het uit. 

“De monovolume is dood, leve de SUV”, scandeerden vele autoconstructeurs. Er volgde een tsunami van modellen op hoge wielen en een coupélijn die sportiviteit moet suggereren. Niet bij Citroën dat de onvoorwaardelijke aanhangers van monovolumes blijft bedienen met zijn bijna iconische Berlingo. De derde generatie van de Franse bestelbreak legt de bestuurder en zijn passagiers nog meer in de watten.

Bij de persintroductie in Kroatië testten we de nieuwe Mercedes A 200 met benzinemotor, nu deden we hetzelfde met de A 180 d, de diesel-instapper. Loont dieselen in een A-KIasse nog de moeite en vallen de kwaliteiten van de zelfontbrander te vergelijken met die van de benzineversie? Jazeker.

Mazda is zo’n merk dat volhardend zijn eigen uitgestippelde weg volgt en zich niet te veel aantrekt van de waan van de dag. De 6 Wagon is daarvan een perfect voorbeeld. Het is een aantrekkelijk gelijnde break die al erg goed was maar sinds zijn recente facelift bijna onopgemerkt het premiumsegment is ingeslopen door het gebruik van uitzonderlijk kwalitatief aanvoelende materialen en een perfecte assemblage, gecombineerd met een opmerkelijk comfort. 

De Fiat 124 Spider is een wat comfortabelere en minder speelse variant op Mazda’s MX-5. De Abarth 124 is dan weer een speelsere en minder op comfort gerichte variant van de Fiat 124 Spider. De Abarth 124 GT, met een carbon hardtop, is daar dan weer het exclusieve broertje van. Volgt u nog? Wij vroegen ons af of zo’n versie eigenlijk zin heeft, gezien zijn forse meerprijs?
Pagina 1 van 25

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy