De Kia ProCeed met zijn shooting brake-vorm beschikt over het DNA van een coupé en weet zich te onderscheiden van de grijze massa. In een markt waarin de consument steeds meer op zoek gaat naar individualisme en luxe weet de ProCeed zich uitstekend te profileren.
De vorige RS Q3 was er maar in één uitvoering, de nieuwe is er als “gewone” maar ook als extra trendy Sportback, met een coupéachtig silhouet maar voor het overige exact dezelfde motor, ophanging, uitrusting en prestaties. Die Sportback verschilt dus alleen door zijn andere look. Maar in hoeverre is die RS Q3 -of hij nu het Sportback-koetswerk heeft of niet – een waardig RS-model?
De Outlander PHEV is het visitekaartje van Mitsubishi. Voor modeljaar 2020 kreeg de bestseller een kleine facelift en kreeg het infotainmentsysteem een update. Als Business Edition is deze plug-inhybride zéér aantrekkelijk voor de zakelijke rijder. De auto is dan al behoorlijk compleet, de prijs is concurrerend en bij juist gebruik ook erg zuinig.
Op erg korte tijd heeft de Mercedes-groep zijn hele gamma “geëlektrificeerd”. Ze combineert daarbij elektrische auto’s (de EQC en de hele Smart-familie) met “gewone” hybrides en plug-inhybrides, die afhankelijk van het model ook nog eens met een benzine- of (en dat is een unicum in autoland vandaag) met een diesel uitgerust zijn. Na de E 300 de Break die we reeds konden testen, was het nu de beurt aan de C 300 de Break, voor ons het schoolvoorbeeld van de stelling: “Diesel is not dead!” 
Na vier jaar carrière was het tijd om de Superb een facelift te geven. Tegelijk werd ook -voor het eerst op de Superb- een wat stoerdere en hoger op zijn wielen staande Scout-versie van de break gelanceerd. Die moet de gulden tussenweg vormen tussen de klassieke Combi en de SUV’s uit het gamma, door het breakkoetswerk te combineren met meer bodemvrijheid, vierwielaandrijving en een wat stoerdere look.
Met de looks van de SsangYong Grand Musso zit het, door het overnemen van het uiterlijk van de Rexton-SUV, alvast snor. Ook qua prestaties voldoet deze XL pick-up ruimschoots. Dat zijn comfort nog niet op het niveau van een echte SUV staat verwondert niet, dit is tenslotte een werkpaard. Op dat vlak biedt hij waar voor zijn geld. Veel geld moet hij bovendien niet kosten, als je kijkt naar wat je ervoor in ruil krijgt qua uitrusting.
We zijn voorlopig nog niet klaar met de invulling van allerlei niches in SUV-land. Met de introductie van de Q3 was Audi er als de kippen bij om de markt van de SUV’s te veroveren. Audi zet daarom bewust hoog in met deze nieuwe Q3 Sportback. Weet hij te overtuigen? autonieuws.be doet de test.
Met de 718 Cayman komt Porsche wel erg dicht bij de ideale sportwagen. Middenmotor, achterwielaandrijving, een uiterst precieze besturing en een ongeëvenaard weggedrag. Tot voor kort was de Cayman S met zijn 2,5 liter van 350 pk en vier cilinders het topmodel, maar daar kwam verandering in toen Porsche met de tweede generatie van de GT4 een kroon op het Cayman-gamma kwam plaatsen. Wij genoten enkele dagen van een knalrood exemplaar, een echte Red Hot Chili Pepper…

Een goede twee jaar nadat de nieuwe Forester aan de andere kant van de Atlantische Oceaan werd voorgesteld, heeft ook Europa eindelijk recht op de vijfde generatie van Subaru’s meest verkochte auto. Deze SUV met echte terreinwagencapaciteiten onderscheidt zich door originele technische keuzes en een opmerkelijk arsenaal veiligheidsfeatures.

Naast al het SUV-geweld zijn er gelukkig ook nog lage, elegante auto’s verkrijgbaar voor wie geen boodschap heeft aan hoog op hun poten staande modellen. Bij Peugeot is dat bij uitstek de 508, een toonbeeld van elegantie, die niet alleen in berlineversie bestaat, maar ook als even sierlijke, maar praktischere SW-breakuitvoering.
Pagina 1 van 35

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy