Hyundai is werkelijk van alle markten thuis. Ook bij de SUV’s zijn de Zuid-Koreanen goed vertegenwoordigd, met de kleine Kona, de middelgrote Tucson, de exclusieve Nexo op waterstof… én met deze Santa Fe, die in tegenstelling tot zijn voorganger nog maar in één koetswerkuitvoering verkrijgbaar is. 
Mitsubishi’s reclamecampagne die stelt dat de SUV’s van het Japanse merk de ideale oplossing zijn om in alle comfort en moeiteloos de in een schandalig slechte staat verkerende Belgische wegen te trotseren, is een schot in de roos. Is de Eclipse Cross in dieseluitvoering dat ook?
Met de “S”, die zich in het midden van Maserati’s Levante SUV-gamma bevindt, combineert Maserati een muzikale en bijzonder krachtige V6-biturbo van 430 pk met een uiterst aantrekkelijke lijn en een prachtig interieur. Zijn prijs is al even adembenemend. Kan de Levante zijn concurrent uit Stuttgart de baas?
Ford’s Fiesta ST was altijd al een leuk sturende hot hatch, maar met de nieuwste versie van zijn kleine sportieveling ging Ford een stuk verder, met meer vermogen, meer technologie en een uitgesproken dosis rijplezier.
Een spoilertje hier, een bumperlipje daar, verlaagde sportvering en obligate overmaatse wielen: dan kom je niet thuis in SUV-land. Doehetzelvers, aka autotuners, vinden hun speeltje nog altijd bij de klassieke berlines en hatchbacks. Of ze stappen gewoon de Hyundai-showroom binnen waar de sportieve uitvoering i30 N-Line kleur geeft aan de modale middenklasser.
Niet langer in België geproduceerd, voortaan zonder diesels en enkel nog als vijfdeurs ‘Sportback’. De nieuwe A1 is op heel wat vlakken anders dan zijn voorganger. Wij reden met de 116 pk sterke éénliter driecilinder met S tronic-automaat.

‘Niet aanraken aub’. Met deze vriendelijke waarschuwing van de klanten, creëerde de designstudio van Range Rover de tweede generatie Evoque. Een nieuwkomer die eruit ziet als zijn voorganger maar onderhuids toch helemaal werd veranderd. Een beetje ruimer binnenin, voorzien van de jongste digitale high-tech en met terreincapaciteiten een Range Rover waardig: de Evoque is meer dan een chique boulevard SUV.

Als allereerste elektrische Audi, die bovendien in België gebouwd wordt, is de e-tron enorm belangrijk voor de constructeur die een heel elektrisch offensief plant. Kan hij de vergelijking met een SUV met verbrandingsmotor aan en vormt hij er een valabel alternatief voor? Autonieuws zocht het voor u uit.
Volkswagen beschikte al over het meest veelzijdige SUV-aabod op de markt. Alsof dat nog niet volstond, heeft de grootste autobouwer ter wereld daar nog een modelreeks aan toegevoegd in de vorm van de T-Cross. Die positioneert zich in het zogeheten (SUV) B-segment. 

Een kleine autoconstructeur met beperkte financiële middelen moet inventief zijn. Zo vaart het Japanse Mazda al decennia een eigen koers. Ook de jongste Mazda 3 is geen meeloper in het dicht bevolkte segment van de compacte gezinswagens. Maar aan het dictaat van de milieunormen ontsnapt de Aziatische autobouwer evenmin. Daarom is de Mazda 3 ook een beetje hybride. En er is nog meer fraais op komst.
Pagina 1 van 28

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy