We hadden bij de ‘gewone’ Mustang het gevoel dat er nog marge zat op de exploitatie van het onderstel. Dat potentieel wordt nu ontgrendeld met de GT, die 487 pk en 860 Nm op zijn vier magnetisch gedempte wielen loslaat. We gaven hem dan ook wat graag de sporen, aangemoedigd door zijn ‘willingness to please’ en zuivere tred.

De eerste generatie van de Mercedes Citan was niet meer dan een doorslagje van de Renault Kangoo, met alle voor- en nadelen vandien. Voor de nieuwe Citan was Stuttgart van meet af aan betrokken bij de ontwikkeling en dat laat zich op alle vlakken (positief) voelen.
De toplimousine van de Ster had al een wagenlengte voorsprong op zijn concurrenten, die intussen al een dagje ouder zijn. Kunnen de BMW 7-Reeks en de Audi A8 het helemaal schudden nu de S-Klasse ook verkrijgbaar is als 100 procent aftrekbare plug-inhybride?
De Hyundai i30 N is een duivelse hot hatch. Dat ondervonden we al in 2017, toen we het model een eerste keer testten. Intussen is de sportiefste Koreaan lichtjes geëvolueerd, won hij vijf pk en kreeg hij een DCT-automaat met dubbele koppeling als alternatief voor de handbak om zo nog efficiënter en sneller te worden. 

Als een gigant als de Hyundai-groep een elektrische cross-over lanceert, dan doen ze dat niet met halve middelen. Na de Ioniq 5 is het aan de sportievere Kia EV6 om rivalen als de VW ID.4, Ford Mustang Mach-E en Skoda Enyaq iV de duvel aan te doen. En geloof ons vrij, dat zal hij.

De elektrische BMW i4 neemt de looks, de praktische aspecten en sportieve aspiraties van de BMW 4 GranCoupé over en huisvest een batterij die tot 590 kilometer rijbereik oplevert. Hij is digitaal ook helemaal mee en gaat prat op een afwerkings- en kwaliteitsniveau waar niemand zich vragen bij stelt. Hit the road, Elon?
Of moeten we zeggen “Duivelse Dikke Diesel”? Nu de overheden en een deel van het publiek met minder kennis van zaken dieselmotoren verketterd en verbannen hebben is de zet van Audi om zijn sportieve SQ5 bij ons -in tegenstelling tot in de VS bijvoorbeeld- opnieuw een TDI mee te geven verrassend. Maar de Duitsers hebben wel een punt, als ze stellen dat wanneer de keuze tussen benzine of diesel zich opdringt, het duivelsdrankje vandaag eigenlijk de betere keuze is.
“Le nouveau Lexus est arrivé!” De nieuwe midsize-SUV van de Japanners betekent een grote stap voor Lexus, want het is de allereerste plug-in hybride van het merk, die meer deuren moet openen op de concurrentiële fleetmarkt. Wij konden hem aan de tand voelen ter gelegenheid van de internationale persvoorstelling in Mallorca.
Oldtimers futureproof maken door hun verbrandingsmotor te switchen voor een elektrische aandrijving? Dat is intussen een gangbare praktijk, maar voor velen staat het gelijk met de ziel van de auto verkopen. In het geval van deze erg bijzondere Manta wekt het maar één gevoel op: enthousiasme! Zelfs in die mate dat Opel overweegt om de conversie daadwerkelijk op de markt te brengen.

Onopgemerkt zal je je entree nooit maken met deze markante elektrische lounge op wielen, die net als de i3 veel weg heeft van een conceptcar. Hij mikt op X5-klanten, maar gooit het over een haast experimentele boeg om zijn spitstechnologie als het ware extra in de verf te zetten. Rijden doet hij heel sereen – en over enkele jaren semi-autonoom.

Pagina 12 van 65

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy