Er zijn twee elementen die succes garanderen op de zakelijke markt: een plug-inhybride aandrijving en een sexy SUV-koetswerk. Audi combineert beide in deze Q3 Sportback 45 TFSI e. Maar wat geeft hem een streepje voor op zijn concurrenten? En hoeveel bedraagt de leaseprijs en de total cost of ownership (TCO)? Je ziet het in deze video!

Toen we in november 2018 de op dat moment gloednieuwe elektrische Hyundai Kona testten was het aantal concurrenten beperkt. Vandaag is dat wel anders. De Koreanen zorgden na minder dan drie jaar al voor een facelift, zodat hij de strijd met zijn recentere rivalen aankan. Is dat genoeg, of loopt hij (nu al) achter?

Na de VW ID.4 en de Skoda Enyaq iV is het binnen de VW-groep de beurt aan Audi om met de Q4 e-tron een premium interpretatie te geven aan de middelgrote elektrische cross-over. De verwachtingen zijn alvast hooggespannen.
Ford wil vanaf 2026 enkel nog plug-inhybride en elektrische auto’s verkopen in Europa. Tot het zover is, kunnen petrolheads hun hart ophalen aan de Mustang, waarvan Detroit twee bijzondere versies aanbiedt. De eerste heeft een cobra-badge en is even giftig als onverkrijgbaar bij ons. De tweede combineert een opgekietelde V8 met circuitgerichte aanpassingen en een nostalgische look. Wat dat geeft? Wij testten het voor je uit op Fords testterrein in Lommel.
Het elektrische ID.3-gamma van VW reikt van 45 kWh tot 77 kWh aan batterijcellen, van 107 kW tot 150 kW aan vermogen en van 350 kilometer tot 547 kilometer aan rijbereik. Veelrijders dat we zijn, waren we erg benieuwd naar de elektrische prestaties van de topversie.
De vorige Kangoo kon zijn bestelwagengenen niet zo goed camoufleren. Voor de nieuwe generatie heeft Renault alles uit de kast gehaald om er een bijzonder comfortabele en welgemanierde bestelbreak van te maken, die zo mogelijk nog vernuftiger is ingericht
Hoewel Volkswagen zich uit de autosport teruggetrokken heeft blijft het wel sportieve varianten van de Golf aanbieden. De diesel draagt dan de naam “GTD”, de plug-in “GTE”, de sportieve voorwielaandrijver “GTI” en het absolute topmodel met vierwielaandrijving “R”. Het is deze laatste die we aan de tand voelden.
Renaults allesdoener is nog vernuftiger en capabeler geworden, maar verrast vooral door zijn afwerking en geluiddemping. Hij ziet er bovendien knap uit en verwent je met iets wat je niet verwacht: comfort en rijplezier.

Ze worden steeds zeldzamer, middenklasseberlines van niet-premiummerken, en voor de Insignia geldt daarenboven dat het één van de laatste twee Opels is die nog ontwikkeld werden vóór de overname van het Duitse merk door PSA. Kan de in de basis intussen vier jaar oude Insignia nog mee met de concurrentie?

Om zeker te blijven van zijn heerschappij in het compacte SUV-segment kreeg de Tiguan niet alleen een facelift, maar ook de obligate plug-inhybridevariant. Die heet eHybrid en leent zijn aandrijfgroep van de VW Golf GTE, maar heeft hoegenaamd geen sportieve ambities. 
Pagina 13 van 61

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy