Renault lanceert nog eens een volledig nieuw model. De Arkana is (hoe kan het ook anders tegenwoordig?) een SUV, maar wel een speciale, want naar het voorbeeld van onder meer enkele Duitsers gaat het om een SUV-coupé die de praktische kanten van een SUV tracht te verzoenen met de sportieve lijnen van een coupé.
Met de Enyaq iV steekt Skoda grote broer Volkswagen en diens ID.4 onbeschroomd naar de kroon. Dat zullen ze bij VW niet echt waarderen, maar wat levert dat op voor de kandidaat-koper van deze elektrische SUV?

DS doet opnieuw een gooi naar een rol van betekenis in het segment van de premiumberlines, dat sinds oudsher gedomineerd wordt door de Duitsers. De DS 9 is zo groot als een BMW 5-Reeks, maar wil zich toch eerder meten met de A4 en consorten, terwijl hij uitpakt met het comfort van een S-Klasse.

Van sommige auto’s koester je hoge verwachtingen, van andere totaal niet. Met zijn driecilindertje van nog geen duizend cc situeerde de Golf 1.0 eTSI zich wat ons betreft in de tweede categorie. De verrassing was dan ook des te aangenamer toen we hem aan de tand voelden voor een korte test.
Glanzende megawielen van 23 duim, een tweekleurig koetswerk met uitschuivende treeplanken onderaan, enkele vierkante meters chroom en de omvang van een kleine zeecontainer. Als je op discretie gesteld bent is de Mercedes-Maybach GLS niet de beste keuze. Als je, zoals moderne rappers, graag uitpakt met je succes en gesteld bent op decadente luxe en een onvoorstelbaar loepzuiver klinkende hifi, dan is dit topmodel je ding.
Audi zet zijn elektrificatiecampagne verder met de Q3 45 TFSIe plug-inhybride. Om vandaag mee te kunnen met de concurrentie in premiumland zijn plug-inhybrides een absolute noodzaak. autonieuws.be doet de test.
Mercedes had -meer nog dan anderen- al snel door dat plug-in hybrides een ideale manier zijn om je gemiddelde uitstoot naar beneden te krijgen. Met de GLA 250 e bieden ze een auto aan die zich niet alleen fiscaal opwerpt als ideale firmawagen maar ook als auto op zich meer dan de moeite waard is. De concurrentie is gewaarschuwd.

Jaguar lepelt eindelijk een plug-inhybride aandrijfgroep onder de motorkap van de elegante F-Pace, die voor de gelegenheid ook werd gefacelift. Hij wekt hoge verwachtingen met zijn 17,1 Wh grote batterij, maar laat je niet blindelings tot de ondertekening van een bestelbon verleiden door deze kat…

We testten onlangs al de nieuwe S 350 d diesel met korte wielbasis. Vandaag is het voorlopige topmodel, de S 500 benzine in zijn verlengde variant, aan de beurt. Die biedt 11 extra centimeters voor de achterpassagiers en is zo nog wat meer limousine dan zijn kortere broer al was.
In januari vorig jaar reden we al met de 330e berline. Toen al spraken we over de op komst zijnde breakversie van deze ideale firmawagen. Die is er nu, en lost meteen het grootste probleem van de berline op.
Pagina 14 van 61

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy