Audi doet zustermerk Porsche op eigen terrein concurrentie aan, met de supersportwagen R8, maar ook met de e-tron GT, die de mosterd haalt bij de Porsche Taycan maar hetzelfde recept toch lichtjes anders bereidt. Of de Audi-variant in RS-vorm op het menu lekkerder smaakt dan de Taycan Turbo van Porsche probeerden we te ontdekken tijdens deze test.
De in gelimiteerde oplage gebouwde Mach 1 knipoogt naar de gelijknamige Mustang uit 1969 en profileert zich als een circuitklare sportwagen. Na de manuele zesbak konden we onlangs de tientrapsautomaat uitproberen. Die maakt hem misschien dagelijks bruikbaarder, maar is hij ook een meerwaarde?
De slogan van Pirelli is volledig op zijn plaats om de BMW M3 Competition te beschrijven. Deze M-telg combineert als geen ander explosieve prestaties met een uitzonderlijk chassis, een ultraprecieze stuurinrichting én dagelijkse bruikbaarheid.
Een optrektijd van 3,3 seconden en een rijstabiliteit waarvan de grenzen onvindbaar lijken: voor deze elektrosportwagen met cross-overtrekjes kun je maar beter stevige nekspieren en een sterke maag hebben. Dat neemt niet weg dat hij ook gewoon als daily driver bruikbaar is.
De Ibiza is al sinds 1984 dé vaste waarde in het Seat-gamma en werd in die 37 jaar over vijf generaties heen al bijna zes miljoen keer verkocht. Samen met de Arona is de Ibiza in ons land trouwens goed voor 40 procent van alle verkochte Seats. Autonieuws reed ter gelegenheid van de nationale presentatie kort met de krachtigste uitvoering van de licht opgefriste Ibiza van de vijfde generatie.
Hyundai heeft zich tot doel gesteld om de nummer één in elektrische mobiliteit in Europa te worden en wil jaarlijks 560.000 elektrische en 110.000 waterstofauto’s verkopen. Dat moet snel werkelijkheid worden met het elektrische Ioniq-gamma, waarvan deze “5” de eerste is die op het volledig voor elektrische auto’s ontwikkelde E-GMP platform staat.
Na de Ghibli is het de beurt aan de Levante, de “Maserati onder de SUV’s”, om zijn diesel in te ruilen voor een tweeliter op benzine met mild hybride ondersteuning. Wij gingen in de buurt van St Tropez na of die viercilinder bij de Levante past.
Dat Mercedes-Benz na de wake-up call van Tesla intussen helemaal is bijgebeend, lijkt in het geval van de EQS een understatement. Het topmodel van de elektrische EQ-familie haalt 780 km uit zijn batterij van 108 kWh, maar dat is lang niet alles waarmee deze revolutionaire reislimo indruk maakt.