Hyundai wist heel goed dat om de Europese consument te (blijven) verleiden, het nog een tandje moest bijsteken inzake design, afwerking en technologie. De Tucson doet veel meer dan dat: hij demarreert uit het peloton, en dat heeft zo zijn gevolgen qua positionering. 
Bij onze test van de Taycan 4S gebruikten we “Fenomenaal” als titel. Bij deze Turbo kan dat dan ook alleen maar “Nog Fenomenaler” zijn. Of dat ook betekent dat we hem verkiezen boven de 4S? Dat lees je hier...
De BMW M440i xDrive Coupé kan ons over de hele lijn bekoren. Zijn aandrijfgeheel is bijzonder performant. Ook het comfort en het infotainment scheren hoge toppen. Het kost allemaal een flinke duit, maar ook dat is wat de cliënteel verwacht van deze BMW, die niet onopgemerkt je pad zal kruisen.
VW biedt op de achtste Golf-generatie niet één maar twee verschillende plug-in hybrides aan. Er is de eHybrid met 204 pk en deze GTE die in totaal 245 pk levert en daarmee niet alleen qua naam maar ook qua positionering, aankleding en vermogen refereert aan de precies even krachtige GTI. Maar zijn beide modellen vergelijkbaar?

De Volkswagen ID.3 is een goede auto, en hij kan ongetwijfeld moeiteloos de vergelijking met zijn concurrenten aan. De auto rijdt uitstekend en weet ook een goede binnenruimte te bieden. Maar kan hij de Golf van de troon stoten? Autonieuws doet de test.

De nieuwe Mirai ziet gelikt uit, beschikt over een sterk verbeterde brandstofcel en kost maar liefst € 15.000 minder dan zijn voorganger. Hoe hij rijdt, dat zocht Autonieuws voor je uit tijdens een korte eerste kennismaking.
De vorige Mokka (X) is een miljoen keer over de toonbank gegaan sinds 2012. Toch gaat de nieuwe Mokka voor een radicale stijlbreuk, eerst en vooral omdat het model het elektrische tijdperk binnenrijdt, maar ook omdat Opel als onderdeel van de PSA-groep de vrijheid krijgt – of eerder de verplichting – om zijn eigen identiteit te ontwikkelen. Dat is nodig in tijden waarin middelmatigheid onverbiddelijk wordt afgestraft door het publiek. 

Sommige merken hebben het lastig met het hele elektrificatieverhaal omdat ze vinden dat het moeilijk te rijmen valt met hun DNA. Zo ook Maserati, dat schoorvoetend een batterij(tje) toelaat onder de motorkap van zijn Ghibli. Die spreekt nog steeds een publiek aan dat eerst en vooral belang hecht aan de emotionele en sensoriële aspecten van het autorijden en pas op de tweede plaats begaan is met het rationele.      

Terwijl er van de vorige A3 slechts één plug-in hybride uitvoering bestond, de e-tron, biedt Audi op de nieuwe generatie twee versies aan. De door ons geteste 40 TFSI e met een systeemvermogen van 204 pk, en de 45 TFSI e, met 245 pk in totaal. Wij gingen op pad met de “basis”-plug-in, die zich meer dan voldoende krachtig toonde.
De Toyota Yaris en Honda Jazz zijn niet langer alleen in het segment van de hybride stadswagens. Renault komt zich moeien met de nieuwe Clio E-Tech, die gebruikmaakt van een gloednieuwe aandrijfgroep die helemaal anders werkt dan die van de Japanners. Anders, maar ook beter?
Pagina 19 van 63

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy