Stellantis is ambitieus. Met DS mikt de autogroep kordaat op het premiumsegment en met de “4” viseren ze smaakmakers als de BMW 1-Reeks, Audi A3 en Mercedes A-Klasse. Wij reden dat nieuwe model in de sportief aangeklede Performance Line +-uitvoering en met de 180 pk-benzinemotor en stelden vast dat hij de concurrentie op sommige vlakken moeiteloos aankan, maar op andere domeinen nog moet onderdoen.
De BMW M440i draagt de “M” van BMW Motorsport in zijn naam maar is geen M-model. Het is een go-between zonder de brutale sportiviteit van een M3 of M4 maar met een pak meer pit dan de bravere viercilinders zoals de 430i. Als Gran Coupé voegt hij met zijn twee extra zijdeuren en zijn vijfde deur bovendien praktische bruikbaarheid toe aan zijn coupélijn. Is dit dan de gulden middenweg?
Een model dat stilaan het einde van zijn carrière nadert, dat wordt meestal rijkelijk voorzien van opties gebundeld in een of andere speciale versie. Bij de Kadjar heet die Techno. Zijn naam ten spijt heeft hij geen high-end boenke-boenke-installatie, net zomin als de jongste snufjes op veiligheids- en comfortvlak, maar voor de rest is hij de koning te rijk.
Het einde van een tijdperk, daarvan is deze bijzondere 911 een van de allerlaatste getuigen. Zonder turbo of elektrificatie, alleen op de achterwielen aangedreven en voorzien van een juweeltje van een handgeschakelde zesbak. Zuiverder op de graat wordt het niet meer. Nooit meer…
De bZ4X kan niet alleen schermen met de jongste technologie, maar belooft ook een uitzonderlijke rijdynamiek en superieure terreinskills. Autonieuws kon met een prototype van Toyota’s allereerste elektrische auto rijden.
Amper een tiental jaar geleden was het totaal ondenkbaar dat BMW monovolumes of auto’s met voorwielaandrijving zou gaan bouwen, maar kijk… in 2014 was het zover en stelde BMW op het autosalon van Geneve de eerste generatie van de 2-Reeks Active Tourer voor. Inderdaad, een op de voorwielen aangedreven eenvolumer die – atypischer wordt het niet – ook als 2-Reeks Grand Tourer met zeven zitplaatsen verkrijgbaar was.
vrijdag, 18 februari 2022

TEST: Maserati MC20: Back in the race

De renaissance van Maserati is een feit. Met de binnenkort verwachte Grecale-SUV als volumemodel en deze MC20-supercar als uithangbord dat het Modenese merk opnieuw een plaatsje moet bezorgen bij de top van de sportwagenbouwers wordt de vernieuwing ingezet. Wij gingen naar Modena om daar de fabriek te bezoeken en Maserati’s nieuwe halo-car aan de drietand te voelen.
Ruim tien jaar EV-ervaring, een gloednieuw platform, de recentste batterijtechnologie en infotainmentsysteem dat al de rest doet verbleken: Renault heeft niet op een euro meer of minder gekeken om de gloednieuwe elektrische Megane meteen naar het koppeloton te katapulteren.
Voor het eerst is de Volkswagen Multivan niet meer gewoon een Transporter in een sierlijker kleedje. Moet de concurrentie zich ongerust maken, nu hij van bumper tot bumper vernieuwd is?
Intussen al heel wat jaren geleden bracht Dacia met de Logan MCV betaalbare ruimte naar de massa. Ook de Lodgy en de Dokker volgden dat recept. Vandaag is de Jogger de reïncarnatie van het origineel, met hetzelfde concept van veel ruimte voor weinig geld, maar dan oneindig veel geraffineerder en moderner, met zijn crossover-SUV-look en zijn moderne uitrusting.
Pagina 4 van 61

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy