Als een gigant als de Hyundai-groep een elektrische cross-over lanceert, dan doen ze dat niet met halve middelen. Na de Ioniq 5 is het aan de sportievere Kia EV6 om rivalen als de VW ID.4, Ford Mustang Mach-E en Skoda Enyaq iV de duvel aan te doen. En geloof ons vrij, dat zal hij.

De elektrische BMW i4 neemt de looks, de praktische aspecten en sportieve aspiraties van de BMW 4 GranCoupé over en huisvest een batterij die tot 590 kilometer rijbereik oplevert. Hij is digitaal ook helemaal mee en gaat prat op een afwerkings- en kwaliteitsniveau waar niemand zich vragen bij stelt. Hit the road, Elon?
Of moeten we zeggen “Duivelse Dikke Diesel”? Nu de overheden en een deel van het publiek met minder kennis van zaken dieselmotoren verketterd en verbannen hebben is de zet van Audi om zijn sportieve SQ5 bij ons -in tegenstelling tot in de VS bijvoorbeeld- opnieuw een TDI mee te geven verrassend. Maar de Duitsers hebben wel een punt, als ze stellen dat wanneer de keuze tussen benzine of diesel zich opdringt, het duivelsdrankje vandaag eigenlijk de betere keuze is.
“Le nouveau Lexus est arrivé!” De nieuwe midsize-SUV van de Japanners betekent een grote stap voor Lexus, want het is de allereerste plug-in hybride van het merk, die meer deuren moet openen op de concurrentiële fleetmarkt. Wij konden hem aan de tand voelen ter gelegenheid van de internationale persvoorstelling in Mallorca.
Oldtimers futureproof maken door hun verbrandingsmotor te switchen voor een elektrische aandrijving? Dat is intussen een gangbare praktijk, maar voor velen staat het gelijk met de ziel van de auto verkopen. In het geval van deze erg bijzondere Manta wekt het maar één gevoel op: enthousiasme! Zelfs in die mate dat Opel overweegt om de conversie daadwerkelijk op de markt te brengen.

Onopgemerkt zal je je entree nooit maken met deze markante elektrische lounge op wielen, die net als de i3 veel weg heeft van een conceptcar. Hij mikt op X5-klanten, maar gooit het over een haast experimentele boeg om zijn spitstechnologie als het ware extra in de verf te zetten. Rijden doet hij heel sereen – en over enkele jaren semi-autonoom.

De facelift van de Discovery Sport heeft Land Rovers middelgrote SUV doen uitrijpen tot een te duchten concurrent voor de Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC en Volvo XC60. Dat geldt des te meer nu hij eindelijk als plug-inhybride verkrijgbaar is. Maar een driecilinder met elektrische assistentie, gaat hem dat eigenlijk wel af?
De huidige Abarth 595C is nog gebaseerd op de eerste generatie Fiat ‘Nuova Cinquecento” uit 2007. Onderhuids is hij niet meer van de jongste, maar dat is net een deel van zijn charme. Een dikke, luidruchtige 1.4-vierciliner met turbo, waar vind je dat nog in dit segment?

De Aiways U5 is intussen een jaartje bij ons op de markt. Potten heeft deze elektrische Chinese cross-over nog niet gebroken, maar dat ligt eerder aan zijn gebrek aan bekendheid dan een tekort aan kwaliteiten. Geïnteresseerde kopers moeten echter geen weggeefprijzen verwachten.   

Hoewel Subaru jaarlijks een miljoen auto’s bouwt en dus een relatief groot constructeur is, leidt het merk in Europa een muurbloempjesbestaan, met jaarlijks niet meer dan 35.000 exemplaren op het oude continent. Is dat “onbekend en onbemind”-verhaal eigenlijk terecht? We zochten het uit aan het stuur van de volledig vernieuwde Outback, een eigenzinnige terreinbreak van een koppige constructeur.
Pagina 4 van 57

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy