Hyundai breidt het sportieve N-gamma verder uit. Na de i30 N en i30 N Fastback, die een erg warm onthaal kregen, kondigde het Koreaanse merk ook een N-variant van de Kona aan, maar eerst is er deze i20 N, de straat-afgeleide van het rallykanon waarmee Thierry Neuville ook dit jaar probeert de wereldtitel te behalen.
Renault verrast echt met de Arkana, de enige vierdeurs SUV-coupé van een volumemerk. Deze op de Captur gebaseerde auto biedt verrassend veel rijplezier en pakt uit met een nieuw hybride motorenaanbod met onder meer een E-Tech full hybrid met 145 pk.
De concurrentie zit niet stil. Om zijn leiderspositie in het segment van de compacte cross-overs te verdedigen pakt de nieuwe Nissan Qashqai uit met een fascinerend design, op smaak gebracht met meer luxe en state-of-the-art technologie. Autonieuws testte voor jou in avant-première de 158 pk sterke 1.3 op benzine. Hoe die rijdt? Ontdek het in deze video.
Er zijn twee elementen die succes garanderen op de zakelijke markt: een plug-inhybride aandrijving en een sexy SUV-koetswerk. Audi combineert beide in deze Q3 Sportback 45 TFSI e. Maar wat geeft hem een streepje voor op zijn concurrenten? En hoeveel bedraagt de leaseprijs en de total cost of ownership (TCO)? Je ziet het in deze video!

Toen we in november 2018 de op dat moment gloednieuwe elektrische Hyundai Kona testten was het aantal concurrenten beperkt. Vandaag is dat wel anders. De Koreanen zorgden na minder dan drie jaar al voor een facelift, zodat hij de strijd met zijn recentere rivalen aankan. Is dat genoeg, of loopt hij (nu al) achter?

Na de VW ID.4 en de Skoda Enyaq iV is het binnen de VW-groep de beurt aan Audi om met de Q4 e-tron een premium interpretatie te geven aan de middelgrote elektrische cross-over. De verwachtingen zijn alvast hooggespannen.
Ford wil vanaf 2026 enkel nog plug-inhybride en elektrische auto’s verkopen in Europa. Tot het zover is, kunnen petrolheads hun hart ophalen aan de Mustang, waarvan Detroit twee bijzondere versies aanbiedt. De eerste heeft een cobra-badge en is even giftig als onverkrijgbaar bij ons. De tweede combineert een opgekietelde V8 met circuitgerichte aanpassingen en een nostalgische look. Wat dat geeft? Wij testten het voor je uit op Fords testterrein in Lommel.
Het elektrische ID.3-gamma van VW reikt van 45 kWh tot 77 kWh aan batterijcellen, van 107 kW tot 150 kW aan vermogen en van 350 kilometer tot 547 kilometer aan rijbereik. Veelrijders dat we zijn, waren we erg benieuwd naar de elektrische prestaties van de topversie.
De vorige Kangoo kon zijn bestelwagengenen niet zo goed camoufleren. Voor de nieuwe generatie heeft Renault alles uit de kast gehaald om er een bijzonder comfortabele en welgemanierde bestelbreak van te maken, die zo mogelijk nog vernuftiger is ingericht
Hoewel Volkswagen zich uit de autosport teruggetrokken heeft blijft het wel sportieve varianten van de Golf aanbieden. De diesel draagt dan de naam “GTD”, de plug-in “GTE”, de sportieve voorwielaandrijver “GTI” en het absolute topmodel met vierwielaandrijving “R”. Het is deze laatste die we aan de tand voelden.
Pagina 8 van 57

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy