In januari vorig jaar reden we al met de 330e berline. Toen al spraken we over de op komst zijnde breakversie van deze ideale firmawagen. Die is er nu, en lost meteen het grootste probleem van de berline op.
Het belang van de elektrische EQA kan niet onderschat worden. Hij richt zijn pijlen op het hart van de fleetmarkt: dat van de premium compacte cross-overs – en voorlopig krijgt hij vrij spel van BMW en Audi. Als elektrische auto’s ergens vaste voet aan de grond moeten krijgen, is het wel in dit segment.
Het Engelse MG is nu in Chinese handen. Deze MG EHS is de tweede telg van het MG-gamma, na de volledig elektrische ZS EV en de voor binnenkort aangekondigde Marvel R Electric en MG 5 Break. In tegenstelling tot de drie andere MG-modellen is de EHS echter geen elektrische auto, maar wel een plug-in hybride. Fiscaal interessant, volledig uitgerust, ruim en degelijk afgewerkt. Maar zou ik wel een Chinese auto durven kopen? Kom alles te weten in deze video.
Audi’s SQ7 en SQ8 vormen, hoewel ze niet minder dan 507 pk leveren, nog niet dé absolute top van het SUV-gamma van de constructeur. Dat is namelijk de RSQ8 die met 600 pk helemáál loco is. Niettemin valt er aan het stuur van de SQ8 al heel wat plezier te beleven. 
De Mercedes EQC was zo’n twee jaar geleden de eerste elektrische Mercedes van de nieuwe generatie. Het model is intussen mooi gerijpt en beschikt sinds kort over een 11 kW-boordlader waarmee één van zijn grootste kritiekpunten werd weggewerkt. Nu Mercedes ook een gunstiger geprijsde basisversie voorstelt moet hij zij verkoopaantallen aanzienlijk kunnen verhogen.
Wie niet kan kiezen tussen vierdeurscoupé en SUV of tussen plug-inhybride en diesel, is bij de GLC Coupé in 300 de-uitvoering aan het juiste adres. Hij verenigt heel wat rationele troeven in een niet-alledaags koetswerk en rijdt nog eens plezant ook.

De Suzuki Across is gewoon een Toyota RAV4 – plug-in hybride met een Suzukibadge. Dat steken ze bij Suzuki ook niet onder stoelen of banken. Deze plug-in met een elektrisch rijbereik van maar liefst 75 kilometer en een WLTP-normuitstoot van amper 22g/km is erg belangrijk voor Suzuki om aan zijn Europese CO2-doelstellingen te voldoen. Beter goed gekopieerd dan slecht uitgevonden is dan ook het motto dat Suzuki aanhing toen het bij industriële partner Toyota aanklopte voor een kloon van de RAV4. De Across is meteen de krachtigste, snelste én duurste Suzuki ooit. Wij testten hem als allereerste in ons land.

Met de Dacia Spring brengt het Roemeens-Franse merk de allergoedkoopste elektrische auto van het ogenblik op de markt. Zijn prijs maakt hem voor zowat iedereen bereikbaar, maar daarom is hij nog niet geschikt voor iedereen. Dit is namelijk een kleine stadswagen met een kleine motor, een klein batterijpack en een beperkt rijbereik. Hij doet waarvoor hij gemaakt is: ecologisch verantwoorde individuele mobiliteit verzekeren in stadsomgevingen. Vraag hem dan ook niet om iets te zijn wat hij niet is: een allround elektrische gezinswagen. Daarvoor zijn andere, duurdere elektrische auto’s beter geschikt.

Zeg niet Seat tegen deze Cupra Formentor, want dit is meer dan een opgeblazen Leon op hoge poten. Hij heeft zelfs recht op de opgekietelde tweeliterbenzine uit de Audi S3 en VW Golf R, die hem pimiento in zijn culo geeft. Toch blijkt hij dagelijks bruikbaar.

Temidden van een nog steeds groeiend aanbod aan SUV’s allerhande hebben de klassieke drievolumeberlines het niet onder de markt en krijgen ze minder aandacht dan vroeger. Ook diesels zitten vandaag in het verdomhoekje. Deze Renault Talisman laat dat echter niet aan zijn hart komen en mikt op de automobilist die geen boodschap heeft aan auto’s op hoge poten maar kiest voor de klassieke stijl en elegantie van een gestrekte berline en vormt met zijn krachtige dieselmotor nog steeds een uitstekend alternatief voor wie veel kilometers rijdt.
Pagina 9 van 55

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy