Vandaag wist De Tijd te melden dat de verschillende partijen die momenteel werken aan de vorming van een nieuwe federale regering in hun onderhandelingsnota alvast van plan zijn om “alle nieuwe bedrijfswagens tegen 2026 broeikasvrij te maken”. Een plan dat alleen realistisch is als het aan alle kanten geflankeerd wordt door overwogen ondersteunende maatregelen. Of die er echter zullen komen lijkt dan weer erg onzeker.
maandag, 14 september 2020

Spanning rond Autosalon 2021

Nu bekend werd dat Mitsubishi en Hyundai niet zullen deelnemen aan de 99ste editie van het autosalon die volgend jaar gepland staat van 15 tot 24 januari, wil organisator Febiac duidelijk maken dat alles in het werk wordt gesteld om een evenement te organiseren dat volledig aangepast is aan de eisen die de strijd tegen de verspreiding van COVID-19 stelt.
Dergelijke vaststellingen zijn altijd controversieel en voer voor discussie, maar onderzoekers van het Institute for Social Marketing and Health van de Stirling universiteit in Schotland (VK) stelden vast dat het aandeel van fijnstofvervuiling (PM2.5) in de lucht tijdens de COVID-19 lockdown niet daalde, hoewel er in die periode 65 procent minder auto’s op de weg waren.
De nieuwe CEO van Renault, Luca de Meo, kondigde als een van zijn allereerste beleidsdaden aan dat de groep een nieuwe bedrijfsstructuur krijgt die gebaseerd wordt op vier merken in plaats van op geografische regio’s. Naast Renault, Dacia en Alpine wordt een nieuwe business unit gevormd rond nieuwe mobiliteit.
Autonieuws was deze week in Sindelfingen voor de wereldpremière van de nieuwe Mercedes S-Klasse, maar kon er ook exclusief spreken met Ola Källenius, Voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO van Daimler AG en als zodanig de absolute nummer één bij de Duitse autogroep. 
Het aanbod aan elektrische voertuigen groeit haast exponentieel. Intussen kun je kiezen uit tientallen modellen en volgend jaar komen daar nog een hele rist nieuwkomers bij. Ze worden ook steeds betaalbaarder, maar toch blijft de meerprijs bij aankoop fors. Het is haast onmogelijk om dat supplement terug te verdienen over de gebruiksduur, zoals onze rekenoefening aantoont.  
De Factory 56-fabriek in Sindelfingen, bij Stuttgart, waarvan de eerste steen in februari 2018 gelegd werd, wordt de thuisbasis van de nieuwe Mercedes S-Klasse, die hier vanaf vandaag gebouwd wordt. Het gaat om de modernste fabriek ter wereld, zegt Daimler. Autonieuws was als enig Belgisch automedium present bij de officiële opening door Daimler-CEO Ola Källenius en de hele regering van de Duitse deelstaat Baden-Württemberg.
Het nog door de visionaire Swatch-topman Nicolas Hayek opgerichte Smart is al meer dan twintig jaar een zorgenkindje dat bijzonder veel aandacht nodig heeft. Van bij de lancering van de eerste Smart blijven de verkoopcijfers achter bij de verwachtingen van Daimler Group en slaagde het merk er niet in om winstgevend te zijn. Ook nu het kleine merk alleen nog elektrische auto’s bouwt bleef echt succes uit. Een nieuw partnership met het Chinese Geely moet daar eindelijk komaf mee maken.
De Euro 6d-emissienorm zorgt ervoor dat moderne diesels onvergelijkbaar veel minder stikstofoxides (NOx) en roetdeeltjes uitstoten dan sommige van hun illustere voorgangers. Ze stoten bovendien minder CO2 uit. Tijd om je vertrouwen in gasolie te herstellen? 
In het kader van de federale regeringsonderhandelingen, maar ook in ruimere zin, wordt de (bedrijfs-)wagen weer volop geviseerd. Zoals het er nu naar uitziet, zou het wel eens kunnen dat Groen en Ecolo deel zullen uitmaken van de volgende regering. Zij stellen onomwonden dat de bedrijfswagen moet verdwijnen en dat autorijden sterk ontmoedigd moet worden. 
Pagina 1 van 90

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy