vrijdag, 30 maart 2018

Volvo Car Competence Center stoomt toekomstige technici klaar

Volvo Car Belux heeft zijn gloednieuwe technisch opleidingscentrum ingehuldigd. Het merk maakt gebruik van de aller¬nieuwste apparatuur en hoogwaardige infrastructuur om zijn toekomstige technici in optimale omstandig-heden op te leiden.
Na drie en een halve maand renoveren neemt Volvo Car Belux zijn gloednieuwe multi­functionele opleidingscentrum in gebruik: het Volvo Car Competence Center. Er werd bijna € 400.000 geïnvesteerd in een uitbreiding van de oppervlakte met 35%, goed voor 410 m² in totaal. De bestaande werkplaats is volledig gemoderniseerd en er werd een tweede opleidings­werkplaats gecreëerd. Zo kunnen er twee opleidingssessies tegelijk plaatsvinden, voorzien van de allernieuwste apparatuur en op maat van de nieuwe Volvo Cars-technologieën.

De werkplaats biedt ruimte voor wel tien voertuigen in optimale omstandigheden. Zo kunnen gedurende 300 dagen per jaar dagelijks gemiddeld acht technici worden opgeleid. De opleidingen worden verzorgd door drie trainers van Educam, met wie Volvo nauw samen­werkt. Een van deze trainers legt uit: "Vroeger hadden we soms materiële en logistieke problemen, waardoor veel tijd verloren ging. Nu is alles gecentraliseerd in het Volvo Car Competence Center en dat maakt het een pak gemakkelijker voor ons. Deze werkomgeving is echt top!"

Volvo Personal Service

In België en Luxemburg kent het Volvo-wagenpark een continue groei. Dat vereist een steeds grotere opleidingscapaciteit en vooral ook veel bijscholing zodat de helft van de Volvo-technici het hoogste competentieniveau behaalt. Vandaag telt ons distributienetwerk ongeveer 400 technici, maar de komende jaren zal dat cijfer met 15% stijgen. Onze doelstelling? Zo veel mogelijk Personal Service Techniciansopleiden. Zij vormen namelijk de spil van Volvo’s klantenservice: één contactpersoon per klant, zowel voor onthaal, onderhoud als facturatie. Met zijn concept Volvo Personal Service wil het merk tegen 2020 doorstoten tot de top drie wat betreft klanttevredenheid.

Om hierin te slagen had het behoefte aan een opleidingscentrum dat deze ambitie kan waarmaken! Het Volvo Car Competence Center lost nu deze verwachtingen in. Volvo Car Belux is vastbesloten om ook jongeren te overtuigen om in de autosector aan de slag te gaan. Hiervoor werkt het samen met hogescholen en middelbare scholen via het project ‘Diagnose Car’.

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy