Vlaanderen is door de vele staatshervormingen bevoegd geworden voor het bepalen en innen van de verkeersbelasting, en is daarbij voortvarend tewerk gegaan.
donderdag, 28 maart 2019

Koers BMW-aandeel blijft dalen

De vette jaren voor de Duitse premiummerken zijn voorbij, tenminste dat leiden we af uit de dalende beurskoers van hun aandelen. Ook op de BMW-hoofdzetel in München stijgt de ongerustheid over de dalende koers van het aandeel. Dat bedraagt nu zo’n 69 euro, het laagste niveau in vijf jaar.
Begin van de week meldden we dat toekomstig topman van Mercedes Ola Källenius overweegt om submerk smart van de hand te doen, wegens zwaar verlieslatend. Kandidaat-overnemer is Li Shufu, de grote baas van de Chinese autoconstructeur Geely die ook 9,7 procent van de aandelen van Mercedes bezit. Hij is daarmee de grootste aandeelhouder van het merk met de ster. 
dinsdag, 26 maart 2019

Fiat zoekt partner

Dit jaar viert Fiat zijn 120ste verjaardag. Van grote feestelijkheden is in Turijn geen sprake, wel van een mogelijke alliantie met de Franse autogroep PSA (Peugeot Citroën Opel). Naar verluidt is Fiat-voorzitter John Elkann op zoek naar een sterke partner voor de Italiaans/Amerikaanse autogroep FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Hij zet daarmee de zoektocht verder van de vorig jaar overleden topman Sergio Marchionne. 
dinsdag, 26 maart 2019

Overleeft Smart in China?

Op het Mercedes-hoofdkwartier in Stuttgart wordt alles in gereedheid gebracht voor de machtswissel aan de top. Dieter Zetsche geeft einde mei de fakkel door aan Ola Källenius. Van nieuwe bezems is geweten dat die goed keren. De nieuwe sterke man heeft al te kennen gegeven dat de efficiëntie omhoog moet en de kosten naar omlaag. Dat zou het einde kunnen betekenen van Smart. 
Vriend en vijand kunnen niet anders dan toegeven dat de auto in het algemeen, en de bedrijfswagen in het bijzonder, tegenwoordig zowat het vaste mikpunt zijn van een aantal politieke partijen die in de aanloop naar de verkiezingen hun achterban willen overtuigen met opmerkelijke uitspraken en vaak radicale maar al even onrealistische plannen.
De Geneva International Motor Show 2019 die dit weekend ten einde loopt, was met 150 wereld- en Europese premières het event van het jaar voor de verzamelde autopers. Onder de nieuwkomers niet minder dan 40 plug-in hybrides die de constructeur in staat moeten stellen om tegen 2021 de strenge Europese CO2-norm van 95 g/km te halen. 
Volvo zal vanaf het najaar van 2020 de topsnelheid van zijn nieuwe modellen begrenzen tot 180 km/u. Eerder besliste de Zweedse autoconstructeur om een punt te zetten achter het dieselhoofdstuk en over te schakelen op alternatieve aandrijving. Volvo profileert zich op die manier als een alternatief voor de Duitse premiummerken. Die blijven zweren bij nog meer pk’s en nog hogere topsnelheden voor hun nieuwe modellen. 
De Volkswagen Group zal de komende vier jaar tot 7.000 banen moeten schrappen in de productie. Ook zullen er een deel kantoorjobs sneuvelen. Tegelijkertijd moeten er 2.000 banen bijkomen op de Technical Development-afdeling, zo meldt de VW Group vandaag. 
De Morgen schrijft vandaag dat België jaarlijks niet minder dan 165 miljoen euro betaalt aan buitenlandse bedrijven die in ons land diesel tanken, op een totaal van 451 miljoen euro aan tegemoetkomingen. 
Pagina 2 van 78

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy