De een zijn dood is de andere zijn brood… Die uitspraak zou wel eens van toepassing kunnen zijn voor VDL Nedcar in Born als we een artikel in de Nederlandse krant De Telegraaf mogen geloven. De autofabriek vlak over de Nederlandse grens zou namelijk in beeld zijn als alternatief voor de productie van MINI, wanneer door een harde Brexit de productiesite in Oxford in Engeland gesloten zou worden.
JATO, zowat de meest gereputeerde leverancier van autodata aan de hele industrie, stelt vandaag in een nieuw rapport dat gegevens bevat van niet minder dan 23 Europese landen, dat de CO2-uitstoot van personenwagens in Europa gestegen is tot het hoogste gemiddelde sinds 2014, terwijl de shift van diesel naar benzine blijft aanhouden.
Zonder een klein wereldwonder verlaat het Verenigd Koninkrijk eind maart de Europese Unie en treden vanaf 29 maart nieuwe import- en exportregelingen in werking. Die zullen naast ellenlange wachttijden aan de grensovergangen en enorm veel extra formaliteiten ook prijsverhogingen veroorzaken, door in- en uitvoerheffingen op onderdelen en afgewerkte producten. 
vrijdag, 22 februari 2019

Audi heeft teveel managers in dienst

De nieuwe Audi-topman Bram Schot heeft donderdag een ingrijpend spaarplan voorgelegd dat van nu tot 2022 zo’n 15 miljard moet opleveren. Om deze ambitieuze target te kunnen bereiken, wil hij snoeien in het aanbod aan motoren en modellen maar ook in het personeelsbestand. Werknemers die op pensioen gaan, worden niet vervangen. En één op de tien managers moet eruit, willen of niet. Hij trekt ook een streep door de dure nachtshiften. 
dinsdag, 19 februari 2019

Weg met de bedrijfswagens!

De talloze bedrijfswagens worden zwaar gesubsidieerd en zijn mee de oorzaak van alle fileverkeer. Ze hebben bovendien een grote negatieve impact op de klimaatopwarming en de luchtvervuiling. Afschaffen, en snel.
Willen of niet, ernaast kijken lukt niet meer. Onder druk van de (groene) publieke opinie en de politiek is het vandaag duidelijk: alleen auto’s met een nul-uitstoot zijn nog aanvaardbaar. Zoals zo vaak ontbreekt het hier aan nuance.
Omdat er in deze salonmaand zo veel om te doen is, vonden we het nuttig om een en ander wat te duiden. Vandaag durven veel mensen geen nieuwe dieselauto meer kopen, omdat ze bang zijn er niet meer in Antwerpen, Brussel of andere lage emissiezones mee te mogen rijden. Dat is onzin, en wel hierom…
dinsdag, 15 januari 2019

Volkswagen en Ford gaan samenwerken

Autobouwers Ford en Volkswagen gaan samenwerken bij de ontwikkeling van bestelwagens en op het gebied van elektrisch rijden. Hiermee willen de fabrikanten enkele miljarden euro's besparen op hun ontwikkelingskosten.
De Brexit, die door de Britten, zonder de gevolgen ervan ernstig overwogen te hebben is goedgekeurd, zal eind maart –als hij er effectief komt- hoe dan ook voor een nieuwe Europese orde zorgen. En hoewel heel Europa er slechter van wordt als de Britten de EU verlaten, zullen het vooral de Britten zelf zijn die de gevolgen zullen dragen. Daarbij horen ook de Britse bedrijven, waaronder Jaguar Land Rover, het icoon van de autoindustrie van het Verenigd Koninkrijk. Die constructeur wordt vandaag echter met meer problemen dan alleen de Brexit geconfronteerd.
Automobielfederatie FEBIAC gaf zopas de inschrijvingscijfers voor 2018 vrij. Met een totaal van 549.632 nieuwe auto’s (en 77.936 lichte vrachtwagens tot 3,5 ton) kunnen we van een goed jaar spreken voor de Belgische automobielsector. Volkswagen, Renault en Peugeot vormen de top drie van de automerken. 
Pagina 3 van 78

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy