dinsdag, 26 maart 2019

Overleeft Smart in China?

Op het Mercedes-hoofdkwartier in Stuttgart wordt alles in gereedheid gebracht voor de machtswissel aan de top. Dieter Zetsche geeft einde mei de fakkel door aan Ola Källenius. Van nieuwe bezems is geweten dat die goed keren. De nieuwe sterke man heeft al te kennen gegeven dat de efficiëntie omhoog moet en de kosten naar omlaag. Dat zou het einde kunnen betekenen van Smart. 
Vriend en vijand kunnen niet anders dan toegeven dat de auto in het algemeen, en de bedrijfswagen in het bijzonder, tegenwoordig zowat het vaste mikpunt zijn van een aantal politieke partijen die in de aanloop naar de verkiezingen hun achterban willen overtuigen met opmerkelijke uitspraken en vaak radicale maar al even onrealistische plannen.
De Geneva International Motor Show 2019 die dit weekend ten einde loopt, was met 150 wereld- en Europese premières het event van het jaar voor de verzamelde autopers. Onder de nieuwkomers niet minder dan 40 plug-in hybrides die de constructeur in staat moeten stellen om tegen 2021 de strenge Europese CO2-norm van 95 g/km te halen. 
Volvo zal vanaf het najaar van 2020 de topsnelheid van zijn nieuwe modellen begrenzen tot 180 km/u. Eerder besliste de Zweedse autoconstructeur om een punt te zetten achter het dieselhoofdstuk en over te schakelen op alternatieve aandrijving. Volvo profileert zich op die manier als een alternatief voor de Duitse premiummerken. Die blijven zweren bij nog meer pk’s en nog hogere topsnelheden voor hun nieuwe modellen. 
De Volkswagen Group zal de komende vier jaar tot 7.000 banen moeten schrappen in de productie. Ook zullen er een deel kantoorjobs sneuvelen. Tegelijkertijd moeten er 2.000 banen bijkomen op de Technical Development-afdeling, zo meldt de VW Group vandaag. 
De Morgen schrijft vandaag dat België jaarlijks niet minder dan 165 miljoen euro betaalt aan buitenlandse bedrijven die in ons land diesel tanken, op een totaal van 451 miljoen euro aan tegemoetkomingen. 
De een zijn dood is de andere zijn brood… Die uitspraak zou wel eens van toepassing kunnen zijn voor VDL Nedcar in Born als we een artikel in de Nederlandse krant De Telegraaf mogen geloven. De autofabriek vlak over de Nederlandse grens zou namelijk in beeld zijn als alternatief voor de productie van MINI, wanneer door een harde Brexit de productiesite in Oxford in Engeland gesloten zou worden.
JATO, zowat de meest gereputeerde leverancier van autodata aan de hele industrie, stelt vandaag in een nieuw rapport dat gegevens bevat van niet minder dan 23 Europese landen, dat de CO2-uitstoot van personenwagens in Europa gestegen is tot het hoogste gemiddelde sinds 2014, terwijl de shift van diesel naar benzine blijft aanhouden.
Zonder een klein wereldwonder verlaat het Verenigd Koninkrijk eind maart de Europese Unie en treden vanaf 29 maart nieuwe import- en exportregelingen in werking. Die zullen naast ellenlange wachttijden aan de grensovergangen en enorm veel extra formaliteiten ook prijsverhogingen veroorzaken, door in- en uitvoerheffingen op onderdelen en afgewerkte producten. 
vrijdag, 22 februari 2019

Audi heeft teveel managers in dienst

De nieuwe Audi-topman Bram Schot heeft donderdag een ingrijpend spaarplan voorgelegd dat van nu tot 2022 zo’n 15 miljard moet opleveren. Om deze ambitieuze target te kunnen bereiken, wil hij snoeien in het aanbod aan motoren en modellen maar ook in het personeelsbestand. Werknemers die op pensioen gaan, worden niet vervangen. En één op de tien managers moet eruit, willen of niet. Hij trekt ook een streep door de dure nachtshiften. 
Pagina 4 van 80

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy