maandag, 31 december 2018

Premiummerken blijven goed scoren

Het gaat goed met de premiummerken, hun marktaandeel in ons land is de voorbije tien jaar fors gestegen. Porsche en Jaguar gingen 300 procent vooruit, Audi van 4,2 naar 6,1 %, Mercedes van 4,2 naar 6,8 % en BMW van 5,4 naar 7,7 %. Die positieve evolutie is het gevolg van de toegenomen welvaart en ruimer bestedingspatroon, ondanks alle geklaag blijft België een rijk land.   
Aartsrivalen BMW en Mercedes hebben de voorbije maanden in het geheim onderhandeld over een nauwere samenwerking. Beide premiummerken bundelen al enkele jaren de krachten bij de aankoop van onderdelen die geen impact hebben op de identiteit van het merk. Daar komt straks verandering in. 
Vakblad voor de fleetsector Link2Fleet meldde gisteren dat de jaarlijkse aanpassing van de referentiewaarden voor de berekening van het Voordeel van Alle Aard op bedrijswagens voor 2019 een aangenaam resultaat heeft. De referentiewaarden voor diesels én voor benzinewagens stijgen namelijk, wat meteen een verlaging van het VAA-bedrag voor wie een firmawagen heeft met zich meebrengt. De nieuwe waarden zouden bij Koninklijk Besluit van 19 december bevestigd zijn, maar moeten nog in het Staatsblad verschijnen.
De Tijd en L’Echo schrijven vandaag dat er binnen de verschillende gewestregeringen van ons land een akkoord bereikt zou zijn over een groene verkeersbelasting voor leasingwagens. Elektrische of waterstofauto’s zouden daardoor –ook wanneer ze door een leasingmaatschappij worden ingeschreven, en dus niet alleen meer als een Vlaamse onderneming of particulier ze inschrijft- vrijgesteld worden van belasting op inverkeerstelling en verkeersbelasting.
Betere vervoersverbindingen zouden de meest positieve verbetering vormen voor het leven in de stad. Dat blijkt uit een onderzoek dat georganiseerd werd door Zipcar, het voornaamste netwerk voor autodelen ter wereld.
Gisteren beslisten de lidstaten van de EU en het Europese Parlement dat de doelstellingen voor wat betreft het beperken van de uitstoot van CO2 door auto’s en bestelwagens nog een stuk verder aangescherpt moeten worden. 
maandag, 17 december 2018

Wordt China dé nieuwe automacht?

Wie China enkel kent van horen zeggen, kent het echte China niet. In de Volksrepubliek met geschatte 1,4 miljard inwoners telt bijna elke grootstad meer inwoners dan België en zijn autosnelwegen op vijf en zes niveaus alledaags. Het derdewereldland van weleer ontwikkelt zich in snel tempo tot een moderne industriestaat die bij machte wordt geacht om de nummer één in de autowereld te worden. 
Verschillende media meldden gisteren dat het kernkabinet (ze hadden dan toch nog tijd voor iets anders dan die hele migratiepact-heisa) beslist zou hebben dat de brandstofprijzen in 2019 niet geïndexeerd zouden worden. Dat lijkt duidelijk ingegeven door de vele protesten van de “gele hesjes”, vooral in Wallonië, en is misschien ook een poging om de lont uit het kruitvat te halen vooraleer het ook bij ons zo erg wordt als in Parijs.
zaterdag, 08 december 2018

Duitse steun voor Trump, of omgekeerd?

De Duitse autobazen van BMW, Mercedes en Volkswagen hebben niet alleen drukke maar ook erg belangrijke dagen achter de rug. In Washington hebben ze afzonderlijk onderhandeld met de Amerikaanse regering over de aangekondigde verhoging van de invoertaksen op auto’s uit Europa. President Trump wil die verhogen van 2,5 naar 25 procent. 

Van Mossel Automotive Groep neemt dealergroepen GMAN en Groep Bruyninx over van de Belgische groep Alcopa en zet hiermee een belangrijke stap op de Belgische automarkt. De transactie is voorgelegd aan de Belgische Mededingingsautoriteit en is gepland om eind dit jaar te worden afgerond.

Pagina 4 van 78

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy