dinsdag, 19 februari 2019

Weg met de bedrijfswagens!

De talloze bedrijfswagens worden zwaar gesubsidieerd en zijn mee de oorzaak van alle fileverkeer. Ze hebben bovendien een grote negatieve impact op de klimaatopwarming en de luchtvervuiling. Afschaffen, en snel.
Willen of niet, ernaast kijken lukt niet meer. Onder druk van de (groene) publieke opinie en de politiek is het vandaag duidelijk: alleen auto’s met een nul-uitstoot zijn nog aanvaardbaar. Zoals zo vaak ontbreekt het hier aan nuance.
Omdat er in deze salonmaand zo veel om te doen is, vonden we het nuttig om een en ander wat te duiden. Vandaag durven veel mensen geen nieuwe dieselauto meer kopen, omdat ze bang zijn er niet meer in Antwerpen, Brussel of andere lage emissiezones mee te mogen rijden. Dat is onzin, en wel hierom…
dinsdag, 15 januari 2019

Volkswagen en Ford gaan samenwerken

Autobouwers Ford en Volkswagen gaan samenwerken bij de ontwikkeling van bestelwagens en op het gebied van elektrisch rijden. Hiermee willen de fabrikanten enkele miljarden euro's besparen op hun ontwikkelingskosten.
De Brexit, die door de Britten, zonder de gevolgen ervan ernstig overwogen te hebben is goedgekeurd, zal eind maart –als hij er effectief komt- hoe dan ook voor een nieuwe Europese orde zorgen. En hoewel heel Europa er slechter van wordt als de Britten de EU verlaten, zullen het vooral de Britten zelf zijn die de gevolgen zullen dragen. Daarbij horen ook de Britse bedrijven, waaronder Jaguar Land Rover, het icoon van de autoindustrie van het Verenigd Koninkrijk. Die constructeur wordt vandaag echter met meer problemen dan alleen de Brexit geconfronteerd.
Automobielfederatie FEBIAC gaf zopas de inschrijvingscijfers voor 2018 vrij. Met een totaal van 549.632 nieuwe auto’s (en 77.936 lichte vrachtwagens tot 3,5 ton) kunnen we van een goed jaar spreken voor de Belgische automobielsector. Volkswagen, Renault en Peugeot vormen de top drie van de automerken. 
maandag, 31 december 2018

Premiummerken blijven goed scoren

Het gaat goed met de premiummerken, hun marktaandeel in ons land is de voorbije tien jaar fors gestegen. Porsche en Jaguar gingen 300 procent vooruit, Audi van 4,2 naar 6,1 %, Mercedes van 4,2 naar 6,8 % en BMW van 5,4 naar 7,7 %. Die positieve evolutie is het gevolg van de toegenomen welvaart en ruimer bestedingspatroon, ondanks alle geklaag blijft België een rijk land.   
Aartsrivalen BMW en Mercedes hebben de voorbije maanden in het geheim onderhandeld over een nauwere samenwerking. Beide premiummerken bundelen al enkele jaren de krachten bij de aankoop van onderdelen die geen impact hebben op de identiteit van het merk. Daar komt straks verandering in. 
Vakblad voor de fleetsector Link2Fleet meldde gisteren dat de jaarlijkse aanpassing van de referentiewaarden voor de berekening van het Voordeel van Alle Aard op bedrijswagens voor 2019 een aangenaam resultaat heeft. De referentiewaarden voor diesels én voor benzinewagens stijgen namelijk, wat meteen een verlaging van het VAA-bedrag voor wie een firmawagen heeft met zich meebrengt. De nieuwe waarden zouden bij Koninklijk Besluit van 19 december bevestigd zijn, maar moeten nog in het Staatsblad verschijnen.
De Tijd en L’Echo schrijven vandaag dat er binnen de verschillende gewestregeringen van ons land een akkoord bereikt zou zijn over een groene verkeersbelasting voor leasingwagens. Elektrische of waterstofauto’s zouden daardoor –ook wanneer ze door een leasingmaatschappij worden ingeschreven, en dus niet alleen meer als een Vlaamse onderneming of particulier ze inschrijft- vrijgesteld worden van belasting op inverkeerstelling en verkeersbelasting.
Pagina 5 van 80

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy