Betere vervoersverbindingen zouden de meest positieve verbetering vormen voor het leven in de stad. Dat blijkt uit een onderzoek dat georganiseerd werd door Zipcar, het voornaamste netwerk voor autodelen ter wereld.
Gisteren beslisten de lidstaten van de EU en het Europese Parlement dat de doelstellingen voor wat betreft het beperken van de uitstoot van CO2 door auto’s en bestelwagens nog een stuk verder aangescherpt moeten worden. 
maandag, 17 december 2018

Wordt China dé nieuwe automacht?

Wie China enkel kent van horen zeggen, kent het echte China niet. In de Volksrepubliek met geschatte 1,4 miljard inwoners telt bijna elke grootstad meer inwoners dan België en zijn autosnelwegen op vijf en zes niveaus alledaags. Het derdewereldland van weleer ontwikkelt zich in snel tempo tot een moderne industriestaat die bij machte wordt geacht om de nummer één in de autowereld te worden. 
Verschillende media meldden gisteren dat het kernkabinet (ze hadden dan toch nog tijd voor iets anders dan die hele migratiepact-heisa) beslist zou hebben dat de brandstofprijzen in 2019 niet geïndexeerd zouden worden. Dat lijkt duidelijk ingegeven door de vele protesten van de “gele hesjes”, vooral in Wallonië, en is misschien ook een poging om de lont uit het kruitvat te halen vooraleer het ook bij ons zo erg wordt als in Parijs.
zaterdag, 08 december 2018

Duitse steun voor Trump, of omgekeerd?

De Duitse autobazen van BMW, Mercedes en Volkswagen hebben niet alleen drukke maar ook erg belangrijke dagen achter de rug. In Washington hebben ze afzonderlijk onderhandeld met de Amerikaanse regering over de aangekondigde verhoging van de invoertaksen op auto’s uit Europa. President Trump wil die verhogen van 2,5 naar 25 procent. 

Van Mossel Automotive Groep neemt dealergroepen GMAN en Groep Bruyninx over van de Belgische groep Alcopa en zet hiermee een belangrijke stap op de Belgische automarkt. De transactie is voorgelegd aan de Belgische Mededingingsautoriteit en is gepland om eind dit jaar te worden afgerond.

dinsdag, 20 november 2018

Volkswagen investeert 44 miljard

De komende vijf jaar investeert de Volkswagen Group bijna 44 miljard euro in e-mobiliteit, autonoom rijden, mobiliteitsdiensten en de digitalisering van auto’s en fabrieken. Dat is ongeveer een derde van de totale investeringen in die periode. De financiële plannen zijn recent goedgekeurd door de Raad van Commissarissen.
Bij de protesten tegen de absurd hoge brandstofprijzen vielen in Frankrijk vandaag een dode en een zwaargewonde. Nog voor de acties goed en wel begonnen zijn ontaarden ze dus al. En dat is geen verrassing, omdat de acties in Frankrijk en Wallonië een volkomen verkeerd slachtoffer kiezen: de gewone burger of de brandstoffenhandelaar.
Het totale bedrag dat de Belg aan de overheid betaalt als belastingen op het auto- en vrachtwagengebruik en-bezit liep vorig jaar op tot de duizelingwekkende som van 19,63 miljard euro. Dat is nog eens vijf procent meer dan in 2016 en zelfs 22,5% meer dan in 2010. De cijfers komen van automobielfederatie Febiac en tonen aan dat auto’s en vrachtwagens de kip met de gouden eieren blijven voor de Belgische overheid. 
De Amerikaanse media pakken vandaag groot uit met het nieuws dat autobouwer Tesla, dankzij een spectaculaire stijging van het aandeel met 38,5 procent, voor het eerst meer waard is op de beurs dan BMW: 52,8 miljard euro tegenover 51,8 miljard. Met die kanttekening dat BMW dit jaar al meer dan 1,6 miljoen auto’s produceerde tegenover 151.000 voor Tesla. In vergelijking met het voorjaar van 2015 daalde de beurswaarde van BMW niettemin met 40 procent.
Pagina 6 van 80

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy